Kromě Nachta se do něj zatím nikdo nežene :)
Chtělo by to tak čtyři nebo pět hráčů, takže Nacht, Ty, Almi...
Pro mě by to chtělo vědět, jaké jsou zájmy co do toho kam mým příběh vyvážit:
- téma: investigace/hunt/conflict
- opozice: mystická/okultní/bestiální
- složitost: newbie/medium/full_hunter
- atmosféra: věcná/temná/hororová
- styl: tradiční/filmový-seriálový/alternativní
přičemž osobně bych asi preferoval hunt-okult/beast-full_hunter-temná-tradiční, ale řekněte si svoje, uvidíme o co je zájem.
U investigativních příběhů při struktuře dost čerpám z Esoterrorists a lehce z InSpectres, takže se nebojte že by to byla záseková nuda, na druhou stranu investigativní věci jsou často hodně sociální a o nápadech a nebývají tak svižné a napínavé. Příběhy o lovu jsou pro HtV typické - team hunterů na něco narazí, hledá to, oťukává a když nahromadí dost podkladů, tak to jde sestřelit a myslím že tu hru na ukázkovku vystihují nejlépe. Konfliktní příběhy jsou hodně akční - team hunterů který zná svého nepřítele a víceméně už s ním je v otevřené válce, takže jde především o to nepřítele najít, vybrat vhodnou strategii a provést vhodnou sérii úderů. (při hraní kroniky se tyhle prolínají - investigací příběhy obvykle začínají, huntem pokračují, následně je objevena nějaká ta konspirace a ta je sundána v konfliktu - příběh zanesený do Deníku Jacka Norrmana tomu docela odpovídá)
Mystická opozice je opozice která je sama o sobě mnohdy přímo nedostupná, hunteři se snaží spíše odvést její pozornost, potlačit projevy (staří bohové, spiriti, ghosti, dávné kletby...) Taková opozice inklinuje k investigativnosti, hodí se to k hororovým tématům a osobně myslím že to je spíš pro hráče ve WoD zběhlejší, protože to často pracuje s mystickými prvky a rovinami toho světa. Okultní opozice je označení pro nepřátele kteří, jakkoliv divní, stále postupují podle určitých "lidsky smysluplných vzorů" (upíři například), bestiální opozice jsou bytosti které se vymykají lidskému způsobu myšlení, ať už z povahy nebo třeba kvůli šílenství (s okultní opozicí lze "standardně" vyjednávat, s bestiální ne). Bestiální opozice je obvykle brutálnější a náchylnější k fatálním důsledkům, okultní zase zrádnější a nevypočitatelnější. S bestiální může ale být víc srandy :)
newbie složitost je popravdě vcelku nudná, je to takové nejnižší nastavení které používám pro prosté ukázání mechanik, pravidel, principů nebo atmosféry, v podstatě to nejsou hunteři, ale huntící mortálové s opozicí na jimi zvladatelné úrovni. Medium je taková hunter-lite demo, v podstatě už se to tam drží hunteřích principů, ale buď je ST tak mírný nebo opozice tak nefatálně stavěná, že ten příběh odpouští i větší chyby (i když už ne úplné boty). full_hunter je už takovej sice lehčí level, ale už plně hunteroidní - tj. příběh neodpouští chyby a když je uděláte, tak to sice není instant death, ale máte se co ohánět a modlit ke kostkám. Je nicméně hratelnej i pro lidi co HtV neznají, pokud to jsou aspoň trochu zkušení hráči kteří pochopili hunterovitost své postavy (tj. hrají ji jako huntera a ne jako běžného mortála) - což není problém, je to poměrně snadno vysvětlitelné.
Věcná atmosféra dává důraz především na faktické prvky hry a akční scény, víceméně to je taková vážná, ale atmosfericky odlehčená podoba hunterů (asi jako první série Supernaturals, ale stylovější). Temná atmosféra zvýrazňuje prvky prostředí, je to takové dusnější, popisnější. Hororová je pak prostě hororová. Pozor - u hunterů málokdy dochází na survival horor, takže si to nepředstavujte jako vybíjenou. Narozdíl od běžných Mortal the Looser, hunteři jsou proaktivní - to oni jdou po nepříteli. Může to být děsivé, ale stále jsou to oni, kdo chce zabíjet. Pokud chce nepřítel zabít huntery, pak to je z důvodu sebeobrany nebo provokace ze strany hunterů, "někdo po vás jde" není hunteří zápletka.
Tradiční styl - prostě běžná hra. Pro začátečníky v HtV a zejména pro začítečníky ve WoD určitě nejsnazší. Filmový/seriálový styl - popisnost, pokročilé vyprávěcí techniky (flashbacky, střihy, flashforwardy (ty na one-shot asi ne, ale obecně), souběžné popisy atp.) K hunterům se to docela hodí, nicméně nevím jak moc má smysl se tím zatěžovat, když se budete teprve seznamovat s principem HtV jako takového. Alternativní... kdybyste FAKT měli zájem, tak se dá jet skutečně na některý alternativní RP styl, ale bude to makačka, struktura hry je pak úplně jiná - seriálový roleplaying vám umožňuje předtvářet scénáře, hrát si s dialogy, přetáčet "nepovedené scény", režijně či produkčně zasahovat do scén... filmový roleplaying zase pracuje hodně natvrdo s popisy - prakticky všechno vyjadřujete "podobou scény", včetně nálad postavy atp., můžete si v něm vytvářet háčky v průběhu scén a později se k nim vracet... nicméně v takovém případě počítejte s tím že to bude silně kooperativní a že to bude spíš hraní toho stylu než hraní hunterů samotných.