BARBAR
Rváč a Zápasník - došel sem k závěru, že ani jeden tenhle obor - a popravdě spíš obecně koncept který je za těmi oběma obory - se nehodí, rozhodně ne do základní generic příručky. To pojetí unarmed válečníka sice láká, ale je hrozně omezující a ve skutečnosti v důsledku asi ani neni tak zajímavý, jak na první pohled vypadá.
Tohle by teoreticky mohlo chytat nějakej Herkulovskej archetyp, ale nenapadá mě až tak moc jak a z těhle dvou oborů sem to moc necítil.
Pán šelem mi přijde že tu nefunguje. Zaprvé mi připadá že až moc kopíruje Beastmastera od Rangera, zadruhé jak sem tam psal mi připadá že se to celé moc točí kolem familiara, což mi přijde takové ne až tak zajímavé.
Ten koncept barbara napojeného na šelmy v okolí pak už pokrývá onen nelicencovaný Totemový válečník.
Vyhnanec je zajímavej případ. Přijde mi, že tam má i vcelku zajímavý mechaniky, ale stylizačně je to nijak moc nepotkává. Ten koncept bych asi zahodil, ale ty mechaniky by šly zrecyklovat. (Podobně zajímavá je u Rváče ta mechanika s dočasnejma HP za hit dice)
Tohle by mohlo vypadat fakt zle, jakože u Barbara nezbyla ani jedna classa. Nicméně když sem ty classy čet tak mi došlo, že se tu nabízí minimálně dva koncepty, které nejsou pokryté, napůl na ně už máme mechaniky (pokud zrecyklujeme ty z oborů výše) a přitom výborně odpovídají těm barbarským ikonickým archetypům (takové to "když se řekne barbar" atp.)
Kmenový hrdina mě napadnul jako první na základě úvahy: Conan je zjevně Barbar, ale Berserkr ho moc nevystihuje. Mělo by jít o Barbara, který je trénovaný v trochu sofistikovanějších bojových přístupech. Skutečně takový ten archetyp Conana, ať už stojí v čele barbarské hordy (ehm, kmene...) nebo putuje světem aby získal slávu a dozvěděl se tajemství oceli.
IMO by měl jít lehce k válečníkovi (může např. dostat jeden bojový styl pocestě) a měl by mít nějaký mix bojových a obraných schopností pro boj s přesilou atp. Gamisticky by to měl být archetyp který pokud ve skupině není jiná bojová postava zvládne tak-nějak pokrýt roli tanka a bijce.
Ochránce předků je archetyp barbara který, provázen duchy předků, střeží něco posvátného. Gamisticky by mělo jít o namaxovaného tanka - hodně HPček, víc HPček a rezisty na damage.
To hezky doplní paletu - když si člověk představí barbarské hrdiny, tak tam má:
- barbara s šelmama (totemový válečník)
- berserkera (berserkr)
- barbarského válečníka (kmenový hrdina)
- ochránce
...sem mimo nebo to takhle dává smysl?
(Bohužel se mi nedaří moc najít třetí archetyp do party :/ )