sirien píše:
Bude to nejspíš zahrnovat nutnost se "odpoutat
Jj, to bylo ono, co jsme mysleli mechanikou - musis prekonat opozici. Nestaci jen rict "utikam" a uteces. Zejmena, kdyz protistrana ma za cil zajmuti, protoze ani odstoupeni by ti nedovolilo jim nedoprat "vyhru", ergo tvuj neutek.
Kubo, tohle jsme v podstate odehrali s onim NPC Albinem - snazil se zdrhnout, ale aktivne jste mu oponovali.
Jeste ad odstoupeni zrovna toho Albina z pokusu o utek = zustani v zajeti. Pri popisu odstoupeni jsem rikal, ze jeho vule na utek je zlomena a vasim postavam uz nebude znova se snazit utikat, ani vas smazit blesky apod, protoze zkratka vi, ze to nema smysl. To dodrzel. Proto jsem mluvil o tom, ze svazani do mumie neni treba, ze je tam ono psychologicke svazani misto toho.
Odkazoval jsem se pritom na Samanovo - je rozdil mezi zajmutim a naslednou popravou a zajmutim a verejnou popravou, ktera prinese naklonost na planete. To druhe uz prinasi vysledek, o ktery v one scene neslo a je proto spis zakladem pro dalsi scenu (jestlize je tam nejaka narativni opozice a bude to zajimave odehrat).
Bacha, o takovem pripade ani Sirien nehovori kdyz rika, ze si v ramci rozumne fikce muzes popsat, co se s dotycnym stane (spada to do casti vyjimek).
Vyhodou, kterou Albin za odstoupeni ziskal byla lepsi psychicka rovnovaha (uspesne CA + FP za odstoupeni) narativne odehrana tim, ze se sice Albin vzdal, ale nasledne okamzite presel do asi 6 hodinove meditace - z logiky, ze sice vam nezdrhne a zrejme nevyhraje, ale urcite ho zase brzo nekomu predate a tomu to natre, jen musi nacerpat sily.
Ona meditace mu dala oproti unavenym hracskym postavam vyhodu pro nasledujici socialni konflikt, tedy novou scenu, kdy jste z nej chteli vytahnout informace a on vyhandlovat, ze ho propustite.
Ergo, mechanika odstoupeni a FP za to.
Jinak Samane, myslim, ze chapu, co myslis temi poznamkami o odstoupeni. Takze jestlize narativne ja jako GM stejne ve vysledku chci, aby hraci z nej informace dostali, nema smysl odstupovat v pokusu o unik ze zajeti?
Ani za ucelem toho, ze timhle vyuziju herni mechaniky a FP navic dorovnavam fakt, ze vyslech je jedna postava vs cela hracska druzinka s prostorem tvorit CA?
Ergo automaticky vyhraji, pokud tam nebudou FP z odstoupeni na dorovnani obtiznosti, ci nejaky casovy pres neumoznujici moc CA akci?
Kdyz jsem u toho, jak resite konflikt druzina vs jeden zaporak? Ubiji me ten pocet akci na strane druziny. Ze je to jen otazka poctu CAcek? Typicky 4 hraci, jeden se soustredi na obranu vsech skrze tvorbu CA, dva na CA vseobecne a ctvrty utoci. V tomhle pripade nebyly k dispozici zastupy minionu.
Ona nutnost omezit pocet akci, aby to nebyl "automaticky" uspech, ale bylo tam nejake riziko neuspechu i pro hracske postavy?
EDIT: Jeste jenom doplnuju, ze opravdu s FATE zase velke zkusenosti nemame a Kuba je navic i nas novy hrac, takze i proto jsou nase pohledy nejspis rozdilnejsi, nezli u ostatnich :-)