Šaman píše:
To se píše kde?
vyplývá to z
následujícího:
Odstoupení dává protivníkovi to, co od vaší postavy chtěl, nebo v případě více než dvou protivníků vás odstraní ze zájmu protistrany.
...tzn. pokud zkusíš navrhnout odstoupení s takovými podmínkami, že to zasáhne do zájmů protistrany v konfliktu, pak protistrana logicky může říct "ne, sorry, za těhle podmínek nedostanu to co chci a nenabízíš mi nic kvůli čemu bych se toho byl ochotnej vzdát".
Samozřejmě, pokud cíle protistrany ve scéně nejsou přímo vázané na Tvojí postavu a Tvoje postava je pro protistranu jen překážka stojící mezi ní a jejími cíli (což by tak nějak měl být "standardní" případ), tak pokud řekneš že odstupuješ a popíšeš to tak že se to hlavních zájmů protistrany nedotkne, tak do toho protistrana nemá moc co mluvit (minimálně dokud to odstoupení dává fikčně smysl).
LokiB píše:
tedy jestli není součástí to, že to při vtrhnutí do místnosti musím jasně deklarovat
Ano, přesně tak to - as written - je. Konkrétně každý konflikt začíná tím že všechny zúčastněné strany deklarují své cíle v konfliktu (tedy proč do něj vstoupili popř. čeho v něm chtějí dosáhnout).
To je samozřejmě defenzivně naspané pravidlo které je - jak sem psal výše - takhle popsané právě kvůli tomu aby byla vždycky zajištěná hladká návaznost na ostatní mechaniky, jako mimo jiné právě odstoupení.
Pokud Tvoje skupina zvládá s odstoupeními pracovat (vyhlašovat je, příjimat, odmítat, handlovat s nimi) i bez toho, aby byly cíle všech stran takhle silně formalisticky deklarované, tak ta deklarace nutná není (já sám osobně takhle formálně třeba nehraju a historicky sem nikdy neměl moc problém se s hráči na odstoupeních dohodnout, ať už z jedné nebo druhé strany - přinejhorším sme věci "vyrovnali" nějakými nalepenými situačními aspekty s volnými vyvoláními do budoucna nebo tak něčim).
LokiB píše:
Když vtrhnu do záporákova sídla, tak mám cíle třeba jako:
To je úplně jedno. Vtrhnutí do záporákova sídla samo o sobě není dílčí scéna konfliktu - odstoupení jsou přitom vztažená právě k dílčím scénám konfliktů, na "vyšším zoomu" nedávají smysl.
Tj. cílem v konfliktu může být:
- probít se přes stráže u brány a prorazit dovnitř (když vtrháváš dovnitř)
- získat dokumenty s plány útoku a se seznamy zrádců (když se vrhneš za poskokem který je chce odnést z pracovny či zničit)
- zabít nepřátelského generála (když se Ti ho i s jeho ochrankou podaří dostihnout ještě než stihne uniknout)
- ...atd
Přežití přitom nejspíš nebude úplně deklarovaný cíl - to je spíš něco kvůli čemu se svého cíle vzdáváš (obvykle, mohou být výjimky např. když někdo přepadne Tebe nebo když odněkud utíkáš atp.)
Zároveň je dobré pamatovat že odstoupení je možnost kterou strana volí
když prohrává jako
zmírnění své prohry. V konfliktu můžeš svůj deklarovaný cíl vždy ztratit prostě tím, že se Ti ho nepodaří dosáhnout nebo tím že přímo natvrdo prohraješ.
Jinak si nejsem jistej jak moc je tohle ještě přínosné pro skupinu v jejímž tématu se bavíme a jestli to radši nepřenést někam do Fate diskuse.