Shako, Šaman, Sroty, Loki, Hunter:
Takže... probral sem se poznámkami z minulých her a udělal jsem update postav na novou verzi.
Postavy k sabotované misi
(nejsem si ještě 100% jistý triky u PR úředníka, principielně to bude určitě minimálně podobné, ale jeden trik může ještě skončit jinak a možná se trochu upraví znění)
Některé postavy se změnily docela dost hodně, takže pokud jste dřív četli i podrobná pozadí, tak na ně asi zapomeňte, protože dost možná neplatí a jen by vás to mátlo :) (Podrobná pozadí mám vymyšlená, ale je to relativně dost textu (5xA4) který chci proškrtat a přepsat, ale nebojte, budou včas)
Pozadí postav která jsou uvedená jsou "veřejná" (ok, aspekty a dovednosti občas prozrazují něco navíc, ale přes to se určitě zvládnete přenést, že?) a k tomu, abyste si vybrali, byto mělo stačit.
V Sabotované misi je poměrně malá vůle k úpravám postav, takže je docela potřeba, aby každý dostal postavu, co mu alespoň trochu vyhovuje. Prosím proto, zda byste mohli udělat následující:
Sepište a postněte sem všechny postavy seřazené podle vašich preferencí
- pokud je někde velká mezera v lákavosti (typu "tyhle tři dobrý, tyhle dvě ne), tak to zmiňte
- postavy, co vám vysloveně nesednou, prosím označte
- zkusím to nakonec seřadit aby každý dostal co nejvíc co chce, ale primární bude, aby nikdo nedostal to, co vysloveně nechce
Dále - protože se to k výběru postav váže - Sabotovaná mise začíná tím, že Počítač (velké "P", pamatujte, Počítač je váš přítel, důvěřujte Počítači... dobře, ok, nejdeme hrát Paranoiu XP. Teda...) - sorry. Takže: Počítač zvolí nové velení mise, tzn. dosadí hráčské postavy na 5 předních míst v hiearchii. Tato místa
jsou vzájemně seřazena, tzn. počítač rozdělí pozice:
- Kapitána
- Výkonného důstojníka (XO / Velitel / ...)
- Druhého důstojníka (Zastupující velitel, Stínový důstojník...)
- Čtvrtou pozici hiearchie (bez specifické funkce)
- Pátou pozici hiearchie (bez specifické funkce)
(pozn.: to má samozřejmě nějaké fikční implikace např. co do hiarchie systémových příkazů lodi nebo úvodních reakcí posádky, nicméně vůle Počítače není úplně slovo Boží, takže jak moc to kdo bude dodržovat vč. případných vzpour a pučů je při hře čistě a jenom na vás)
Toto rozdělení lze udělat 3 různými způsoby:
- defaultem (scénář má neutrální nástřel co reverzně kopíruje teoretický vliv postav - nicméně herně sem odpozoroval, že reálný vliv postavy je dán výrazně víc hráčem, než tím, co je u ní napsané, takže to není moc významné)
- dohodou (podle toho o co máte kdo zájem)
- losováním na začátku hry (což je fun - hráči jsou z toho pak hezky překvapení jak to dopadne, což docela sedne do fikce...)
...takže rovnou řekněte, jaký styl byste preferovali (osobně bych dal losování, ale je mi to vcelku jedno, nechám to na vás - varianta s nejvíce hlasy to bude)
Pokud by to pro někoho hrálo roli, default pořadí je:
- Kapitán: vládní PR úředník
- XO: student MIT
- Stínující: Boatswain
- 4th: Vědec
- 5th: Bezpečák
(nestěžujte si, vybíral to Počítač a pokud vám přijde, že by to byl poslední hřebíček do rakve, tak to můžte vždycky nechat losovat. Nebo se o to pohádat :) )
PS - pokud bysme to stihli dořešit ještě tenhle týden, bylo by to super - příští týden by totiž zase bylo super kdybyste stihli někdy ke konci týdne / před hrou proletět Fate v Kostce plus sepíšu předem pár mechanik co jsou specifické pro Sabotovanou misi, ať se s tím na samotné hře už pak moc nezdržujeme)
PPS - a vzhledem k odstupu od původního vypsání hry radši připomenu, ať se na to duševně připravíte včas :D - Sabotovaná mise je v jádru gamistický scénář. Nikoliv pravidlově, ale pojetím. A hraju ho poměrně tvrdě. Zatím jsem ho "naplno" hrál 3x, z toho 2 skipiny to zvládly a 1 skupina tam skončila docela dost rozdupaná... počítejte s tím, že ty postavy jsou navržené skutečně přímo pro danou hru, což se týká zejména toho, že jejich Problémy a další aspekty jsou načrtnuté tak, abych je mohl vynucovat - a vynucovat je nejspíš docela budu a ne zrovna příjemným způsobem, takže je dobré na to při výběru postav myslet - aspekty ukazují konflikty a problémy, které když si do nich nevstoupíte sami vám rád hodím na hlavu ze své strany, takže je dobré, aby vám nevadilo je odehrát popř. protrpět jejich následky.