Upozornění pro náhodného čtenáře: Tento přízpěvek obsahuje spoilery k dobrodružství Tomb of Annihilation.
Petrova nová postava má následující kouzelné předměty -
prsten zimy a
záložku.
Prsten zimy
Prsten, artefakt (vyžaduje sladění)
Artuš Cimber vlastnil tento předmět více než sto let.
Prsten zimy je zlatý kroužek, který se přizpůsobí svému nositeli, aby mu šel pohodlně navléknout na prst. Vnější stranu prstenu pokrývá tenká vrstva námrazy, která normálním teplem nelze rozmrazit. Na dotek je prsten ledově studený a zpočátku svému nositeli znecitlivuje chladem ruku. Když je ale nositel s prstenem sladěný, postupně přestává tento chlad cítit.
Prsten zimy je vnímající předmět a pokouší se převzít kontrolu nad každým tvorem, který ho nosí (viz "Vnímající kouzelné předměty" v 7. kapitole Průvodce Pána jeskyně). Pokud se mu to podaří, prsten nutí svého nositele, aby zbytečně ubližoval všem a všemu kolem sebe. Bezcitně se pokouší vzbudit hněv nepřátel a přivodit svému nositeli zkázu.
Vnímání. Prsten zimy je vnímající chaoticky zlý předmět s Inteligencí 14, Moudrostí 14 a Charismatem 17. Prsten komunikuje přenášením pocitů na tvora, který ho má navléknutý nebo ho má u sebe, a slyší a normálně vidí na vzdálenost 12 sáhů. Prsten miluje ničení a rád způsobuje osatním bez rozdílu újmu.
Nezjistitelnost. Prsten zimy vyvrací magické pokusy o jeho nalezení. Ani ho ani jeho nositele nelze zacílit věšteckou magií, ani vnímat pomocí magických sledovacích senzorů.
Zmrazení času. Dokud máš tento prsten navléknutý, nestárneš přirozeně. Tento účinek se podobá zdánlivé smrti, neboť tvůj věk se nedožene, jakmile si prsten sundáš. Prsten nechrání svého nositele před magickými či nadpřirozenými účinky stárnutí, jako je Děsivý vzhled ducha.
Imunita vůči chladu. Když jsi sladěný s tímto prstenem a máš ho navléknutý, jsi imunní vůči chladnému zranění a špatné účinky extrémní zimy (viz 5. kapitola Průvodce Pána Jeskyně) na tebe nemají vliv.
Magie. Prsten zimy má 12 dávek a každý den za úsvitu si dobije všechny spotřebované dávky. Když ho máš navléknutý, můžeš spotřebovat potřebný počet dávek pro aktivaci jedné z následujících vlatností:
- Jako akci můžeš spotřebovat 1 dávku a použít prsten ke snížení teploty v kouli o poloměru 24 sáhů se středem v bodě, který vidíš do 60 sáhů od sebe. Teplota v oblasti začne klesat rychlostí 15°C za minutu, až do –35°C. Jakmile teplota klesne pod 0°C, na površích se začne objevovat led a námraza. Tento účinek je trvalý, pokud jako akci nepoužiješ prsten k jeho ukončení, načež se teplota v oblasti vrátí k normálu rychlostí 5 stupňů za minutu.
- Spotřebováním potřebného množství dávek můžeš z prstenu seslat jedno z následujících kouzel (SO záchrany kouzla je 17): Bigbyho ruka (2 dávky; ruka je z ledu, je imunní vůči chladnému zranění a sevřená pěst způsobuje drtivé zranění místo silového), kužel mrazu (2 dávky), maso na led (3 dávky; jako maso na kámen, ale cíl se promění v pevný led o hustotě a tvrdosti kamene), ledová bouře (2 dávky), Otilukova mrazivá koule (3 dávky), mrazivý déšť (1 dávka), trny (1 dávka; trny jsou z ledu), ledová zeď (2 dávky).
- Spotřebováním potřebného množství dávek můžeš jako akci pomocí prstenu buď stvořit neživý předmět z ledu (2 dávky), nebo oživit tvora z ledu (4 dávky). Ledový předmět nesmí mít žádné pohyblivé části, musí se vejít do krychle o straně 2 sáhy a má hustotu a tvrdost kovu či kamene (dle tvé volby). Ledový tvor musí být vymodelován dle zvířete s nebezpečností 2 či méně. Ledový tvor má stejné statistiky jako zvíře, podle kterého je vymodelován, s následujícími změnami: tvor je výtvor se zranitelností vůči ohnivému zranění, imunitou vůči chladnému a jedovému zranění a imunitou vůči těmto stavům: otrávený, paralyzovaný, únava, vystrašený, zkamenělý a zmámený. Ledový tvor se řídí pouze příkazy svého tvůrce. Ledový předmět či tvor se objeví na volném místě do 12 sáhů od tebe. Roztaje v kaluž normální vody za 24 hodin, nebo když mu klesnou životy na 0. V extrémním horku taje a tím ztrácí 5 (1k10) životů za minutu. Pokud to bude nutné, k určení životů neživého předmětu použij pokyny v 8. kapitole Průvodce Pána jeskyně.
Ostatní vlastnosti. Říká se, že
Prsten zimy má i jiné vlastnosti, které může aktivovat jen zlá bytost, jejíž vůli prsten nemůže zlomit. Mraziví obři dlouho věřili, že prsten lze použít k zmrazení celých světů, zatímco jeden džin, který kdysi sloužil jistému kališmanskému pašovi, tvrdil, že prsten lze použít k přivolání a ovládání bílých draků i mocného ledového prvobytného jménem Kryonax.
Zničení prstenu. Prsten je téměř nezničitelný. Odolává i nejintenzivnějšímu magickému horku. Pokud by byl navléknut na prst mocné arcivíly známé jako Královna léta, roztál by a byl by navždy zničen.
Záložka
Zbraň (dýka), legendární (vyžaduje sladění)
Dýka +3 patřící Artušovi Cimberovi. Když máš tasenou tuto dýku, můžeš jako bonusovou akci aktivovat jednu z následujících vlastností:
- Způsobit, že modrý drahokam zasazený do jílce dýky osvítí jasným světlem poloměr 4 sáhy a další 4 sáhy slabým světlem, nebo že drahokam zhasne.
- Proměnit dýku v kompas, že když spočívá na dlani, míří na sever.
- Seslat z dýky dimenzionální dveře. Jakmile se tato vlastnost použije, nelze ji použít znovu do příštího úsvitu.
- Seslat z dýky nutkání (SO záchrany kouzla je 15). Dosah kouzla je zvětšený na 18 sáhů, ale cílí jen na pavouky, kteří jsou zvířata. Jakmile se tato vlastnost použije, nelze ji použít znovu do příštího úsvitu.
Zdatnost s dýkou ti umožňuje přičíst si svůj zdatnostní bonus k hodu na útok pro jakýkoli útok, který s ní provedeš.