Noir: Super! :)
ALL: Začal jsem si řadit naše Ikony do tabulek, porovnávat a přiřazovat. Vycházejí mi zajímavé synergie a vztahy, dost vypovídající o zaměření naší kampaně a světa - je výrazně temnější, drsnější a krutější, než svět 13th Age. Skutečná
points of lights tak, jak je předvídala DnD 4e...
..myslím, že bych Vám mohl představit první nástřel Ikon pro náš svět a kampaň. Předesílám, že je nutné chápat Ikony tak, jak jsou popsány v 13th Age (a jak stručně přeložila Nerhinn). Inspiroval jsem se proto právě Ikonama ve 13th Age a jejich chápaním tam, s určitými odlišnostmi pro naši kampaň. Ikony jsou různě silné a mají kolem sebe různě silné a různě organizované frakce, pomocníky a přisluhovače. Někdy tito přisluhovači se mnohdy i sváří a perou mezi sebou, ale ve finále vyznávají stejnou "filozofii" - krásným příkladem budiž Peklo. Někdy naopak Ikony mohou být zdánlivě podobné (v 13th Age třeba Emperor a Dwarf King) a přesto odlišné - u nás typicky Letní a Zimní dvůr, i stranou stojící Divoké přirodní síly, které se obě strany staží přetáhnout na svou stranu. V naší kampani hrají natolik odlišné role, že si zaslouží vlastní Ikony v čele.
Další mou motivací byla snaha o pokud možno jednoznačné ztotožnění Vašich postav s Ikonami na úrovních nízkých a snaha o zachycení vývoje na úrovních paragonských až epických. Tak, abyste si vše dokázali snadno zpětně představit.
Přesto na počáteční vyzkoušení povoluji pouze 3 body. Proto pečlivě volte, leč vězte, že brzy budete mít body 4, abyste po nějaké době dosáhli na plných 5 bodů odpovídajících epickému rozměru a složitosti i spletitosti vztahů Vašich postav.
Dosti teorie, zde jsou:
IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec
nehrají: Bahamut (Velký Zlatý Drak)
nehrají: Tiamat (Trojice)
- oboje by příslušelo už nehrajícímu členu AA a krásně ilustruje, proč se (téměř) s nikým příběhově nepotkával...
A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní
Hodně jsem nad rozdělením přemýšlel, je docela drsné...ale asi nejvíc odpovídající (a hezky vypovídající o drsnosti kampaně).
Co vy na to? Myslíte, že jste schopni si své 3 bodíky pro úvod rozvrhnout podle návodu Nerhinn v postu číslo
760?