1. - Příprava na cestu
Mlha a Delgar se na dvou koních z jeskyně banditů vydávají zpátky do města Grasl dokoupit zásoby, koně, sedla a hlavně u knihovníka zjistit, kde se nachází koboldí vesnice Zagreb.
Zbytek očekává jejich návrat, který se uskuteční již k večeru, a tak se všichni společně odhodlají k přenocování v jeskyni banditů, aby další den vyrazili na dlouhou cestu na jih.
Koboldí vesnice Zagreb se nachází hluboko ve hvozdě. Hvozd je asi 150 mil na jih od Graslu a Zagreb dalších 50 mil samotným hvozdem.
2. - Poslední vesnice
Po čtyřech dnech cesty všichni společně doráží k poslední vesnici, která se nachází před hvozdem. Ve vesnici nemají rádi cizince, a tak družinu ani nepustí dovnitř. Doporučí však návštěvu nějakého uhlíře, který má dům u skály nedaleko vesnice.
U uhlíře, pohostiného a milého člověka je družina seznámena s faktem, že to není uhlíř, ale lovec Nesken Uhlíř. Ten nabízí nejen večeři a nocleh, ale také doplnění zásob a doprovod do hvozdu až k nějakým "bludným" kamenům.
Nesken také odvypráví legendu o koboldech žijících v Zagrebu, kde hlídají tunel, který vede až do minotauřího města.
Nesken si nečekaně dobře rozumí s Allyks, kterou v noci svými radami připravuje na cestu hvozdem.
3. - K bludným kamenům
Ráno se družina společně s lovcem vydává na cestu, dokud nedojdou k bludným kamenům, které vypadají jako menhiry, na kterých jsou elfí runy. Dle Hirkala mají varovat před pokračovaním v cestě.
Nesken upozorňuje, že dál musíme sami, ale protože se stmívá, přenocuje s námi.
Hirkal a oba gnómové se vydávají nasbírat suché dřevo, ale přepadne je malá smečka vlků. Allyks jim běží na pomoc, ale Mlha zůstává s lovcem, protože se nedokáže zorientovat v naprosté tmě.
Delgar zapálí svou magií část lesa a několik vlků začne hořet, Hirkal se přesto dostane do špatné situace. Oslepen plameny a shozen na zem vlky je jimi obklíčen.
Tato situace se rázem zcela obrátila v náš prospěch, kdy Hirkal využil blízkosti většiny vlků a svým magií posíleným mečem je smrtelně zraní.
Z nebezpečné smečky se stává snadná kořist pro zbraně ostatních a Mlha se zapáleným klacíkem přibíhá zbytečně na místo souboje.
Družinka spolu s lovcem jdou spát.
< Cesta k Hvozdu a ještě dál > | |
Koboldí poklad | Koboldí pevnost a tajemné hlubiny |