Díky všem (a speciálně Almimu za odvoz), včera to bylo fajn.
Něco k wizardovi.
Wizard-full controler v 13th Age imho funguje proti cca 3-10 protivníkům (z čehož tak 1-3 jsou nějaké speciální postavy). V ostatních encountrech mírně selhává.
Příliš mnoho postav na bojiští neguje wizárdí "control" efekty, protože jsou určené většinou pro jeden cíl a při víc jak 10 postavách se tak snáz rozmělní a efekt se ztratí.
Opačný efekt nastává u 1-3 solo potvor na bojišti, které mají naopak hodně HP, takže není možné na ně CC efekty seslat hned na začátku boje a později už to nemá ten zásadní vliv, že by to rozhodlo vývoj encounteru.
Cantrip mastery + feat je relativně silný talent, ale při třetím boji už mi třošku docházeli nápady, co dělat, aby to nebylo pořád to samé. Ale určitě jako doplněk za quick akci k nějakém většímu kouzlu za standardku je to dobrý. Moje kombo 3 cantripy za kolo byla spíš taková extremní zkouška, co ten systém vydrží. :)
Almimu už jsem říkal, že by imho spíš 1-2 cantripy měli dělat jednu nějakou kondici nebo třeba jen ztrátu akcí pro nepřítele (bojí se pohnout, musí sbírat šípy....). Almiho původní provedení za každý cantrip 1 kondice je příliš silné.
Utility kouzla jsou udělané dobře - imho se vyplatí vzít ten jeden A feat a dát tam maximální možný slot a dostat tak místo jedné daily na dmg 2 pomocná kouzla (už na 3 lvl výběr ze 6 různých možností). Imho super designerské řešení.
Hodně jsem se bál o životy s tím wizardem, takže jsem šel do vyšší CON + incremental ADV na životy (celkem 70 životů). Nakonec jsem za celé tři souboje nedostal ani jednu ránu, ale to považuju spíš za umělecké provedení (celoencountrová neviditelnost, maskování za šamana) a kombinaci s "koníkem". Nicméně mě ten výsledek potěšil...
Pokud bych stavěl nějakého wizarda znova, tak to vezmu půl na půl - nějaké at-will, recharge, encounter kouzla na různých lvl na zranění. A druhou polovinu bych dal do charm a utility kouzel.
Meldinovy bych doporučil:
- zkusit využít jeden slot na utility spell (zejména třeba na ty cestovní dobrodružství by se mohl hodit, naopak na dungeon crawl se asi více bude hodit dmg)
- vzít 1-2 CC kouzla (během 3-5 bojů se pravděpodobně objeví encounter, kde se to může hodit víc než rychlý dmg)
- talent cantrip mastery buď začít používat (za quick akce) nebo ho vyměnit za talent familiara (třeba s bonusem counter attack + bonusem na wisdom/dexteritu)
Hodím to i do vlákna o 13th Age.