Hola, díky všem za účast, docela jsem si to užil.
Shako: Osobně si myslím, že jsi včera neměl svůj nejlepší herní den. To, jak jsi pojal svoje hraní (v první části ve studovně - ze začátku jsem to chával, pak už moc ne), v druhé části nepozornost (čím jsi nezaznamenal polohu lebky) se určitě muselo podepsat na tvém prožitku ze hry.
Opakovaně jsem zdůrazňoval před hrou i během ní, že vaše osobní úkoly jsou fajn oživení, ale nikoli primárním úkolem. Spoléhat na to, že to ostatní zvládnou beze mne, bylo cestou do pekel. navíc jsem se rozhodl splnění úkolu odměnit navíc AP, což ve scénáři taky nebylo. Protože si vážím dobrého hraní. A oceňuju, že třeba Beltar zabil Meldinovo postavu ve schvíli, kdy to vlastně nejméně vadilo a zároveň měl největší šanci na úspěch. A nejdřív se i zeptal, aby třeba družině něco nezkazil.
Myslím ale, že není třeba věšet hlavu, protože do hry jste šli bez jakékoli přípravy. Bez sladěných postav. Na netu neproběhla ani žádná diskuze ve stylu - já si beru to a to, takže ty si vezmi třeba tohle. Sice jsem ve finální střetu zapomínal házet spoustu útoků výtvoru na začátku každého kola, ale i tak to byl sakra těžký souboj, uznávám. A bez kreativního myšlení se to prostě hrubou silou vyhrát nedá. Stejně jako bez kapky štěstí.
K Tvým výtkám:
ad. 1) S rozdělením scén lze polemizovat, nemusí se to líbit, ale to je tak to jediné, co se s tím dá dělat. OSobně s tvojí výtkou souhlasím. Být to normální příběh, tak tam ten short rest je. Ale tohle je Lair Assault. S jasně danými pravidly na začátku, dopředu známými. Buď si jistý, že jsem hodně zvažoval povolit třeba nějakou formu short restu, ale nakonec jsem do toho nešel. Nechtěl jsem narušit koncept a vyladění celého questu. Navíc, jsou postavy, které by na short restu naopak prodělali (padli by jim stance atp.). To, že jsi k tomu neměl uzpůsobenou postavu je mi líto, ale já s tím nic nenadělám. Účelem nebylo, abyste to prošli v pohodě, ale aby jste si vyzkoušeli maximum toho, co lze.
V jiných Lair Assaultech třeba čas na oddchych není vůbec. Tady jste měli čas se zastavit, poradit se, vyslechnout Variel (jméno zavražděné dotyčné) a něco zjistit o tom, co vás čeká (třeba to, že je to celé jedna velká bouda a vy jste vlastně posláni na smrt, což by vám prozradil a varoval vás i jeden drow zavřený v mučírně, co jste ho nepustili (v tu chvíli jsem ale pochopil důvod a tak nevyčítám. Naopak oceňuju tíhu okamžitého rozhodnutí - pustit ho, ztratit čas a něco se dozvědět vs. nutnost v krizi zaútočit).
ad. 2) Jaká nápaditost? Troufám si říct, že jsem drtivou většinu dobrých nápadů ocenil (viz Noirovo salto mortale :); použití prestigination = neteleportovala se). A to i nad rámec toho, co mi umožňovala pravidla scénáře. Popravdě, nevím o žádném případě, kdy bych nápaditost neocenil, byť je možné, že jsem něco přehlédl.
Hlavní vchod byl zapasťovaný také, ale když jste to hráli, jak jste hráli, tak reálně hrozilo, že do toho baráku snad ani nevlezete a čas (reálný i herní) dál běžel - v tu chvíli jsem se rozhodl, že past ve vchodu nebude. Nic to výrazně nezměnilo. Ostatně - pravidla umožňovala průnik oknem, dokonce ho předpokládala. Ale - NIKDO snad nepoužil mage handu. Nebo ne rozhodujícím způsobem - k průniku potichu dovnitř. Rozbíjení oken kamenem - proč ne? Ale když vidím, že to ostatním bouchlo, tak to rozbiju hodem z dálky, ne? Odlákání pozornosti (rozbít oko ve vyšším patře) nikoho nenapadlo. Snaha o získání "jazyka", když jste Variel viděli v místnosti samotnou, nikoho ani nenapadla (neříkám, že y to vyšlo, ale byl by to zajímavý nápad). Prostě spousta taktických chyb, které vás ve výsledku stály zdroje, co v té těžší části viditelně chyběly. A kvalitní management zdrojů je podle mého v LA sakra důležitý.
Co se týče možnosti od nepřátel utéct/vyhnout se jit/zablokovat je - naopak bylo vidět, že když se na to jde chytře, funguje to. Byly to bruťáci. Jak jste si zjistili nenápadným listováním v bestiáři (jo, viděl jsem to :)) Ne někdo, kdo by vám bránil se hýbat (myšleno soldieři či kontroleři).
Na to, kolik vás šlo do finální místnosti (v reálu 2-3 postavy), jste to téměř dokázali. Pokud by vás tam šlo o jednoho víc, čaroděje byste dali. A nejspíš i konstrukt. Takže mám za to, že naopak fungovala chytrá řešení (viz Beltarův únik za dveře, použití tmy), nefungovala ta hloupá (neodemknout dveře kamarádovi, aby mohl utéct, nepoužít vybavení místnosti abych dveře zatarasil...) Oceňuji ale třeba to, že jste chytře nevyprovokovali diváky. Vůbec jste si v tom finálním střetu vedli dobře. Kdyby Beltara, Smuda a Alnaga podpořil někdo další (Noir chudák doplatil na svůj roleplay, až mi ho bylo líto - díky tomu se uzavřel v rohu a nedokázal utéct. A nikdo jiný prostě nebyl ochotný/schopný v danou chvíli mu jakkoli pomoci).
ad. 3) Tvůj bičík byl v mučírně, kde jinde bys ho hledal? :)) dal se taky najít v rukou jednoho z hostů na galerii (pokud by je někdo trochu víc prohlížel, zjistil by, že tam je třeba i zástupce jisté drowí frakce - sic!) Ale v posledních minutách hry jsem se soustředil už spíš na dokončení finální bitky, než na to, co se děje v okolí, přiznávám. I proto, že nás reálně tlačil čas.
A to, že je na plánku někde nakreslená lebka a ve skutečnosti je jinde..hmm..to jsi nemyslel vážně, že ne? ;-)) Tohle by vyřešil (a taky, že vyřešil, pokud si dobře pamatuju) jediný dotaz ke mně. Já jinak už nevím, jak víc zdůraznit, že se někde válí drowí lebka, než tím, že jsem tam mával rukama a přehrával scénu z Hamleta "Být či nebýt". Na to, že jsi seděle vedle mne...hmm.. :-))
Naopak - Flash Golema jsem dal schválně do místnosti, kde byla i lebka k jeho ovládání. Aby bylo oboje po ruce. Představa, že s tou lebkou ještě někam běžíte, abyste ji použili, mi přišla dost drsná na první zahrání.
Snad jsem nebyl moc drsný, vím, že po bitvě je každý generál. Ale LA počítá i s opakovaným hraním. A bylo by zajímavé, někdy zkusit odvetu ;-))
Noir: Tys to studoval, jak moc drsný je Kill the wizard dle hodnocení na forech, v porovnání s ostatními LA?