Abych Vám trochu zkrátil čekání, trochu vás namlsám pozadím příběhu...
Neverwinter, kdysi výstavní metropole severu, leží po staletích překotného růstu v troskách. Je tomu již 30 let, kdy strašlivá katastrofa způsobená jedním z probuzených Prastarých spustošila město. Tehdy se horká řeka ohřívající město změnila v řeku lávy zapalujíc vše v dosahu, série zemětřesení i z puklin v zemi vylézající ďábelská stvoření pak dokonala dílo zkázy. Zemřeli desetitisíce obyvatel. A další pak na útěku. Zdálo se, že město se z těchto ran již nikdy nevzpamatuje. Ale nyní se zdá, že městu svítá nová naděje v podobě vlády Lorda Ochránce Dagulta Neverembera, jednoho z "Open Lord of Waterdeep" (nepřekládal jsem).
Léta před ničivou katastrofou uctívači Asmodea známí jako Ashmadai spojili síly v tomto regionu s agenty mocného Thayského arcikostěje zvaného Szass Tam. Důvod jejich spolupráce je dodnes zahalen tajemstvím, ale možná je tím důvodem Szass Tamovo mocné magické žezlo, které kult Asmodea uctíval jako největší svátost.
Nejvýznačnějším představitelem jedné z frakcí Asmodeova kultu je thiefling jménem Mordai Vell. Inteligentní, vůdčí a manipulativní osobnost. On a jeho následovníci se nelibě dívají na nové příchozí, kteří se pokouší značně úspěšně vykřesat jiskry života z doutnajících ruin.
Před několika týdny Mordai Vell objevil ukryté katakomby Hodinářské gildy pod velkým mauzoleem na městském hřbitově. Hodinářská gilda (Waterclock Guild) byla společnost slavných umělců a tvůrců, kteří dokázali tvořit unikátní a překrásné vodní hodiny bez pomoci magie. Měli také prsty v mechanismu, který trpaslíkům ze ztraceného podzemního města Gauntlgrym pomohl spoutat jednu z Prastarých - Matky ohně Maegeru.
Díky zápiskům které Mordai Vell objevil v katakombách pak nalezl cestu skrze Gauntlgrym do nitra hory Mount Hotenow. Dřímající sopky, kde pramení řeka protékající Neverwinterem. Cestu vedoucí přímo k srdci moci Prastaré.
Úkolem vašich postav je zastavit Mordai Vella a jeho přisluhovače. Mordai Vell plánuje spojit ničivé síly Devíti pekel s mocnou magií Prastaré Maegery, Matky ohně, aby překoval žezlo v mnohem mocnější artefakt. Pokud uspěje, Neverwinter bude definitivně zničen.
Spojenci Lorda Neverembera však naštěstí tento plán na poslední chvíli odhalili. Nejlepší lordovi čarodějové pomocí rituálu nalezli uctívače Pekel a tak mají dobrodruzi k dispozici mapu komplexu, kde byl Mordai Vell magicky spatřen.
Dobrodruzi spěchají skrze tunely trpasličího města pod Dřímající horu, aby dostihli ďábelského tieflinga dríve, než ve "Forge of the Dawn Titan" dokončí svou práci..
..a tady začíná náš příběh...
**********
Přemýšlel jsem. Pokud máte chuť, mohu odehrát ve dvou sezeních vaší cestu skrze podzemí. Mohu slíbit zajímavé souboje na místech a situacích, které jste ještě nezažili. Už dlouho mi totiž v hlavě leží zajímavé mapy z wizardího dobrodružství Gauntlgrym Gambit.
V takovém případě by se startovalo s postavami již na 4 úrovni. Jde čistě o příběh, před samotným finálem v kovárně by byl long rest a možnost si postavu jakkoli (no, jakkoli úplně zase ne, ale rozumně ano) přestavět.
Co na to říkáte?