Smud: No, co se dá dělat...
ALL: Přes víkend jsem trochu ležel v pravidlech. Pár změn, kterých jsem si všiml a které jsme hráli špatně nebo nepřesně:
1) Pokud dojdou léčivé vlny a je třeba se dál léčit, tak léčení přidá jen polovinu toho, co normálně a postava obdrží postih -1 do všech obran a do útoku, dokud si kompletně neodpočineš (long rest). Postih se načítá, pokud je třeba pálit víc a víc recoveries... (str. 169 pravidel vlevo nahoře).
2) Ongoing damage: zde děláme 2 chyby, resp. jsou 2 odlišnosti od 4e:
a) nejdřív dobrá zpráva - hráč dostane pokračující zranění až před koncem svého kola, nicméně dřív, než si na něj hodí (případnou) záchranu.
b) horší zpráva - jednotlivá pokračující zranění i ze stejných zdrojů se od hnusek (na rozdíl od efektů od hráčů, kouzel atp., kde není žádná změna) sčítají. Takže když Vás ifrít majzne ohnivým mečem 2x a má zranění třeba 10 dmg normálně plus 10 ongoing fire, tak máte rázem 20 fire ongoing. Tvůrci píšou, že je hra na to vyvážená.
Jako možnost pro DMa je občas spojit všechny možné záchranné hody do jednoho velkého savu (třeba i těžšího - má poznámka), aby byla zachována plynulost hry a zároveň zachován dramatický efekt.
vše viz str. 173 pravidel vlevo dole
3) Featy - zatím se nás to moc netýká, nicméně nějaké šampionské featy jsou už ve hře, tak vězte: pokud chcete šampionský feat, musíte mít adventure feat před ním, pokud tam je - str. 44 pravidel vlevo nahoře.
Adventure featů lze mít samozřejmě i více - je to i hezky popsáno na str. 43 vpravo dole - adventure featy jsou přístupné pro postavy na 1 až 10 úrovni. Šampionské pak od 5 úrovně a epické od 8 úrovně.
Doporučené pravidlo těžkých zranění:
Pokud někdo během bitvy půjde na 0 a méně životů, utrpí těžké zranění. To se projeví tím, že jeho maximální počet životů do long restu klesne o 2+level hp. Tohle snížení je kumulativní, ale nikdy ne víc, jak 1x za bitvu. Hodnota zkrvavení zůstává beze změny.
- tohle doporučené pravidlo se mi docela líbí; neříkám, že ho budu používat vždy, ale docela často ano.
Btw: k životům hnusek a postav vůbec - často (v diskuzích) kritizované pravidlo, že lze "zranit" hnusku i při missu je vykládáno tak, že životy reprezentují hodnotu, kterou je třeba dosáhnout k její eliminaci. Vůbec to neznamená jen zranění. To je příliš úzký pojem. Třeba škoda utrpěná hnuskou, pokud jí postava mine znamená jen to, že byla byla třeba vyvedena z koncentrace, rovnováhy. Sice jen maličko, ale i to se počítá.
Dočasné životy jsou také prakticky stejné jako ve 4e, jen jsou popisovány jako kouzlem dodaná odvaha, přítomnost ochranných duchů a cokoli dalšího, co si hráč vymyslí. Nesčítají se. A po bitvě nebo při hodu na iniciativu padnou na 0 (všimněte si, že pokud si někdo nakouzlí temporary hp před bitvou a pak se hodí iniciativa, tak o ně přijde).