Shako: Je škoda, žes nebyl. Hra byla výborná, neskutečně se mi líbila. Fakt systém podporuje vyprávění, souboje odsýpají (byly 3, každý snad zajímavý) a přesto jsme stihli dokončit a uzavřít začátek příběhu..
Meldin (wizard, high elf, unikátní věc - myslí si, že je dobrý vyšetřovatel a vždy rozpozná lež od pravdy - cool!) byl vyslán z Magické akademie po stopách ukradených svitků na periferii Imperia. Na kraji divočiny, v místě starého křížení magických sil stál Pilíř, jedno ze zřídel magie. V komunitě zdejších čarodějů-výzkumníků se skrýval zrádce...
..Medina doprovázel půlorčí barbar Galtar (unikátní věc - je to odložené liliputí dítě rodičů - obrů :D) a lidský sorcerer Noir, který musel coby gladiátor načas z milostných důvodů opustit zápasy v aréně (no, naháněl ho vysoko postavený manžel jisté paničky). Ti tři (plus 3 oslíci a 3 kurtizány) se vydali na kraj světa..aby byli přepadeni necelý den cesty od Pilíře skupinou stejně vyděšených goblinů, jako byli oni sami..
..goblini byli divní, vstávali z mrtvých, nicméně za pomoci tajemného cizince Svena je nakonec udolali. A také trpaslíka, který stihl zemřít dříve rukou Svena dřív, než družině prozradil cosi důležitého...
V Pilíři družinka zjistila, že mocný meč Glazentorg, který kdysi uťal ruku Lich Kingovi, je právě vyvazován z magických pečetí a bude k transportu připraven nad ránem...díky dobrému hraní (a kostkám) si družinu evidentně s někým spletli..zrádce nebyl zatím odhalen, ale jeho přítomnost potvzena, když tento dokázal ošálit magické ochrany, které by na gobliny v okolí bezesporu upozornili...
..nicméně goblini byli hloupí - ukryli se na nedalekém Zeleném kopci - místě starých ruin, kde se pravidelně podobní skrývají, mají-li v úmyslu škodit Pilíři..a proto jsou tam instalována mocná ochranná kouzla. Kdo zná heslo a dotkne se zdi ruin, aktivuje je a kouzla usmaží každého uvnitř. Smutný osdu pro pár tuctů goblinů... a snadný pro družinu.
...po drobných komplikacích, když už byli u ruin náhle mezi stromy prokvetl ohňostroj výbuchů. Někdo evidentně usmažil gobliny před příchodem družiny...nepřežil nikdo...
..a ten, kdo smažil, rychle přeletěl nad hlavama družiny na drakovi k Pilíři. Spěch zpátky, hádky o indentitu zrádce...
..okolí Pilíře stojí v plamenech..na vrcholku Pilíře svádí statečný boj velitelka Pilíře s drakem. Dokázala ho těžce poranit, téměř useknout křídlo a ochormit. Drak spadl dolů..a stojí v cestě družině, která spěchá na vrchol Pilíře...
..drsný boj s drakem (kterýmu to bohužel moc nepadalo) vyděsil družinu, stejně jako přítomnost ještěráků. Naštěstí to moc nepadalo ani jim...
...bitva na kruhovém schodišti pod vrcholkem Pilíře byla rozhodnuta po počátečním váhání zásahem Ikonických sil a družina rychle porazila zrádného zástupce velitelky, půlelfa Varise...
..ten stihl proměnu v "podivnou-dračí věc", aby se družině pokusil jetě zatopit, ale ta za použití posledních sil (daily už nebyly) hnusku udolala...
..a nakonec splnila všechny úkoly - zrádce byl odhalen, zlý záměr Trojice překažen, Meldin přežil, a družina se vydává splatit dluh daný zásahem Ikon - na novou misi...kde koboldi ukradli nádherný Oblačný diamant...
Ve výsledku se ukázala časová investice do Ikon jako výborný nápad. Fakt to pomáhá zápletce, vyprávění a hráčům se to (snad) líbilo. Použití mechaniky házení si při lootu znovu na Ikony, aby se zjistilo, zda nějaká z nich nepropůjčí nějaký magický předmět někomu z nich je taky výborná - magických předmětů není moc, každý je docela ceněn a přitom ve hře jsou v množství dostatečném.
Družina na konci na dobrou hru postoupila na 2. level, ale tady už bude postup pomalejší...vyzkoušeli si v průběhu večera 2x "částečný level-up".
Těším se na příště!
..a je moc škoda, že Sethi a Beltar nepřišli, protože 13th Age opět ukázala, jak moc by jejich vyprávěcím schopnostem slušela.
Vojtěch: Prý jsi mi něco po Meldinovi poslal, musím se na to kouknout.. :)