Hola, tak jsem tu s informacemi pro drowí minikampaň.
Takže, postavy 6. level. Původní předpoklad byl, aby v družině byla většina drowů. Nicméně povoleny jsou i následující rasy: trpaslík, goblin, half-orc, člověk, kobold a svirfneblin (goblin, kobold a svirfneblin jsou popsány v Into the Unknown: Dungeon Sruvival Handbook - dokážete někdo stáhnout a nalinkovat jako pdf pro ostatní?) Počítejte s tím, že kdo nebude drow, je vlastně jakýmsi drowím otrokem (ale bez vlivu na hodnotu Worth - pozn. jak nejlépe překládat? Jako čest, zásluhy pro Dům nebo postavení?)
Počítejte tak 4-6 sezení. Končit budete na 8. levelu.
Vybavení: 4 předměty levelů 4 nebo méně, 5 nebo méně, 6 nebo méně a 7 nebo méně. Jeden z těch předmětů může být raritní. Dále máte každý 1000 gp, za které si můžete nakoupit cokoli dalšího nemagického v rozumném množství, pouze dva předměty mohou být consumables.
Přesvědčení a náboženství:
Většina drowů má zlé přesvědčení. V nejlepším případě je jejich přesvědčení dobře skryté. Otroci drowů mohou mít samozřejmě jakékoli přesvědčení. Drowové vyznávají Lolth, ačkoli může být výjimka, přijdete-li se zajímavým konceptem postavy. V každém případě je vhodné minimálně víru v Lolth předstírat, abyste se vyvarovali potupné smrti z rukou ostatních drowů.
Pamatujte na to, že zlé přesvědčení neznamená automaticky, že se budete chovat špatně a brát to jako výmluvu pro takové hraní u stolu. To, že jste zlí ještě neznamená, že nedokážete spolupracovat. Naopak - spolupráce je více než nutná. Čas zradit bude vždy. Pamatujte, že vaše hodnota Worth (Postavení) bude mít v této hře výrazný vliv na sociální status postavy a její reputaci. Kdo má vysoké postavení, snižuje riziko, že bude zrazen (jak hráčem, tak ze strany NPCs). Často se tak vyplatí pomoci jiné frakci s jejím úkolem prostě proto, že doufáte v totéž od nich (ať už spoluhráčů nebo NPCs). Vtip je v tom, umět to odhadnout :))
Drow treachery cards vám v tom budou napomáhat. Díky tomu i v bojí máte možnost získat jistou malou hodnotu Worth. Ovšem, karty nemají sloužit k válce všech proti všem, spíše k takovému přátelskému pošťuchování :)
Vůbec celou hru zkuste vzít jako možnost zahrát si jednou za "tu špatnou stranu". Stát se nemilosrdným zabijákem, krást bez lítosti či jednat/vyjednávat za pomoci hrozeb. Uvědomuji si, že ne pro všechny z vás to může být příjemné, ale berte to jako fajn oživení, divadlo a hru.
Povolání: Obecnou nápovědou pro nerozhodné by mohli být následující dvě otázky. Doporučení jsou převzata o originálu, takže preferují essentialní postavy. Tož to berte z rezervou.
* Pokud chceš hrát raději otroka než drowa, dá se vybrat slayer fighter nebo thief rogue. Případně pak hunter nebo scout ranger.
Pokud ne, zkus další:
* Preferuješ-li hrát povolání, které má velký vliv/postavení v drowí společnosti, je vhodný třeba warpriest cleric nebo mage wizard. Nezapomeň, že clerici jsou v drowí spoelčnosti vždy ženy. Wizardi a warlockové jsou pak vždy muži! :)
Pokud nechceš mít postavu s velkým vlivem, zkus hrát thief rogue, knight nebo slayer fighter, hunter nebo scout ranger, případně hexblade warlock.
Frakce v minikampani: Jsou tři. Dvě z nich jsou přímo dwowí domy. Třetí pak žoldnéřskou kumpanií. Příslušnost k Domům (které mají svou hierarchii) vám vlastně říká, jak mocní jste. Co si můžete dovolit vůči drowům z níže postaveným Domům. Většinou to však v reálu vede k tomu, že se intrikuje ve skrytu. Tak, jak je to u drowů zvykem. A nyní k jednotlivým frakcím:
Xorlarrin (Třetí Dům): Vznešení příslušníci Domu Xorlarrin nosívají často nejrůznější masky a splývavé oděvy, které mají za cíl skrýt jejich identitu a pohlaví. Tito paranoidní čarodějové mají největší magické schopnosti ze všech Domů. Platí, že kdo neprokáže dostatečné vlohy k magii, nedožije se dospělosti.
Melarn (Sedmý Dům): Kněžky k Domů Melarn považují sami sebe za inkvizitory Lolth, snažící se vykořenit jakékoli sémě zrady vůči Cestě Lolth nebo uctívání jiných božstev členy Domu svého či jiných. Melarn je militantní Dům, vždy připraven odvrátit jakýkoli útok od jiných Domů - často je totiž členy Domu Melarn opovrhováno pro jejich přílišnou horlivost a namyšlenou sebevědomost.
Bregan D´aerthe: tato žoldnéřská kumpanie vedená Jarlaxlem Baenre stojí mimo zákon, preferuje zákon nejvyšší nabídky. Není to žádný vznešený dům. Spíše uskupení vrahů a špionů, kteří spolupracují pro peníze. Bregan D´aerthe je divokou kartou, která může strhnout vítězství na stranu jedné ze stran konfliktu. Postava, která začne jako člen této frakce, nemusí nutně stát na konci na stejné straně, jako zbylí členové této frakce.
A tady je pár návodných otázek pro zjištění příslušnosti k jedné z frakcí:
Je tvá postava kněžka?
Pokud ano, je vhodný Dům Melarn.
Pokud ne, pokračuj níže...
Je tvá postava wizard nebo warlock?
Pokud ano, je vhodný Dům Xorlarrin.
Pokud ne, pokračuj níže...
Je tvá postava tulák (thief) nebo žoldák?
Pokud ano, je vhodnou volbou Bregan D´aerthe.
Pokud ne, vyber si Dům Xorlarrin.
Cíle: Po většinu dobrodružství budou výše uvedené frakce spolupracovat a posílat vás za stejnými úkoly. Přesto cíle jednotlivých frakcí mohou být rozdílné. Tyto cíle budu jednotlivým hráčům sdělovat vždy předem. Snažte se cíle své frakce tajit před členy ostatních Domů. Pamatujte, že zajistit splnění cíle své frakce je mnohem důležitější, než pobití všem monster! I prosté přežití může být mnohem důležitější, než zabití všech a všeho.
Za splněné cíle si navíc vylepšíte své Postavení :))
Worth/Postavení: Postavení drowů velmi ovlivňuje jejich společenský status. Jednou z možností, jak získat odpovídající hodnotu postavení je pomocí Worth skóre postavy.
Vaše postavy začínají na hodnotě 0 (nula), která je dále ovlivněna následujícím způsobem:
jsi žena = přičti +5 k hodnotě;
jsi muž = odečti -5 (ano, lze jít i do záporu);
jsi členem domu Xorlarrin nebo Melarn = +1;
jsi kněžka = +5;
jsi čaroděj (wizard) = +3;
jsi válečník (fighter) = +1.
Během dobrodružství bude tato hodnota měněna třemi způsoby - hraní Treachery karet, plněním cílů frakcí a nakonec - nejrůznějšími akcemi. Jejich příklady uvedu zde:
kdo přežije přepad = +2;
kdo získá level = +1
kdo ustoupí k konfliktu = -2;
kdo projeví slabost (lásku, laskavost) = -2;
kdo projeví milosrdenství = -3;
kdo neuposlechne kněžku Lolth = -4;
kdo špatně hovoří o Lolth = -4;
kdo napadne drowí ženu = -4.
Jak vidíte, je to někdy docela drsné. A není to moc spravedlivé. Drowí společnost není moc spravedlivá... Berte to jako pomoc v lepším uchopení vašeho charakteru. Je snadné hrát ženu - kněžku. Ale hrát něco těžšího může být mnohem zábavnější.
Pokusím se, aby tahle minikampaň byla opravdu jiná. Abyste na ní vzpomínali. Doufám, že v dobrém... ;) Ale nezapomeňte, že hlavní je se bavit!
Hodně štěstí...