Jinak co se tyka meho hodnoceni hry, byl jsem prijemne spokojen. Dostatek questu, ktere nebyly tak jednoduche, nebo spis jednostrane resitelne - Drsnak mlati vsechny okolo, ale zase chrani mesto pri najezdech, proto o nej nechteji prijit... Zaroven se prijemne zamotava story s mrtvolama a zaroven je tam hezky tahak s temi otrokari - jeste kdybych tak vedel trochu vic o nadprirozenu :-) Myslim jako postava, hrac to v tom vidi :-)
Taky se dobre spojily postavy a tak nejak jsme se kazdy v nejake pozici nasli. Prekvapenim byl podle me knez, ktery je vlastne automechanik a taky pekny trik Borka s blbym trollem, na ktery jsme mu, bohuzel, zahy prisli :-) I ta storka, ze se jmenuje Trasoritka, ale jako velky drsny lovec si venku nechava rikat "Tvrdak" :-D Taky jsem si konecne vytvoril jmeno, ktere je hodno ceskeho naroda. Nejnovejsi Marsal prohanejici se pustinou se tak jmenuje Svatopluk Bedna. Pro pratele Svata :-D
Dale mame doktorku Marii, kneze (to je pro me kratsi, nez ten minstrant, nebo jak se to sakra pise :-)) automechanika Ventila (taky podarene jmeno :-)), Harvyho Casnacaje (neboli Jirka Casnacaj :-)) a samozrejme ikonickou postavu Tvrdaka Trasoritky :-D Jak se sakra u nej dostalo k takovemu jmenu je pro me zahadou :-) Jmeno Petrovy postavy jsem spolehlive zapomel, takze uvitam pripomenuti :-)
Celkove tedy za me podarena hra, souboje pomerne jednostrane (koncily v zasade v prvnim kole) a krome skripani s pravidly pro kouzla a boje, ktere evidentne nemame zazite a mame nejake dohady, tak to slo prijemne plynule na to, ze jsme spolu v tehle sestave nikdy nehrali :-)
Jo a jeste abych nezapomel. Dve pravidla, ktera se na miste rozhodla a jsou k pripadne debate:
1. Pokud hazite kostkami na uspech a padne vam 6 na nejake kostce, pokracujete v hazeni dal tou kostkou. To proto, abyste mohli hodit cilove cislo jako treba 10, potazmo 14 (6, pak zase 6 a pak alespon 2 :-)).
2. Skilly se dohazuji atributem. To proto, aby i jednicka ve skillu mela smysl a neprivadela katastroficke scenare (mate velkou sanci, ze vam padne "jedna"). Jak to funguje? Vezmete cislo sveho atributu, ktery odpovida skillu. Rekneme pistole. Pistole maji rychlost (quickness). Pistole mate na 4, atribut Rychlost pak na 6. Cilove cislo pro strelbu je 4, po vsech modifikatorech. Vezmete 4 kostky (skill pistole) a hodite klasicky proti 4. Pote vezmete tolik kostek, kolik je rozdil mezi atributem a skillem (pokud je atribut vyssi), tj. v tomto pripade 2 kostky. A temi znovu hodite, jako byste defaultili tento skill. Neboli s postihem +4. Hazite tak 2 kostkami proti cislovemu cislu 8.
System tak nahrava vyssim atributum, ale zaroven kdyz mate napriklad jen uroven skillu dva, tak muzete stale dosahnout nejakych vysledku dohozenim zbylych kostek za atribut a zmena je tak citit. Protoze napriklad pri skillu jedna, coz je vylepseni oproti 0 (ciste atributu), mate moznost dosahnout vice uspechu. S atributem 6 je cca 90% pravdepodobnost, ze budete mit uspech pri cilovem cislu 4 (kdyz to neumite, tak je to vlastne 8), zatimco pri skillu jedna to je pouze 50% a pri skillu dva pouze 75%... Obracene, riziko neuspechu je v zasade 50/50% jak pro level 1 skillu, tak pri hodu s 6 v atributech...