Dneska jsem se opět nudil ve škole, takže jsem provedl rešerši,
jak vlastně funguje clinch a našel jsem tento poklad:
Exalted 201 Second Edition Combat
Je to extrémně dlouhý případ, na kterém jsou vysvětlena téměř všechna pravidla pro souboj. Výsledek je takový, že v okamžiku, když účastník "zruší clinch", druhý je inactive (tzn. 5 tiků). Pořád si nejsem jistý, jak lze někoho reálně uškrtit s garotou, která má accuracy -3, ale je to Scroll of the Monk.
Další náhodné poznatky o pravidlech:
- po odečtení DV je nutně potřeba mít alespoň jeden úspěch pro zásah
- za stunty se dává essence vždy
- wound penalty se počítá nejhorší u zaškrtnutých políček
- piercing útoky snižují pouze soak brnění a to ne méně než na dva
- fail v hodu na stabilizaci umírajícího znamená, že pacient umírá (with best wishes to Syrael)
- je třeba házet si na zastavení krvácení (reflexive Stamina+Resistance 2)
V zásadě není dost dobře měnit minulost, je mi poměrně jedno, jak to budeme hrát a v tak crunchy systému jako Exalted není skoro možné v každém souboji neudělat nějakou chybu. Každopádně by bylo dobré, abychom si nějak ujasnili, jak ta pravidla budeme interpretovat (možná s tím one net success after DV bych počítal, tam změna hodnot o 1 dělá velké rozdíly).
Z trochu jiného soudku: je "záchrana" Ang-Tengu dobrým důvodem proč si zvyšovat backgroundy typu Cult, Influence a Backing (Ang-Teng)? A jak to budeme řešit mechanicky (xp, ...)?