Po krátké exkurzi do daleké minulosti, kdy člověk mohl být pánem svého osudu, se vracíme do šedivého Světa Temnoty. Budu k tomu mít pár komentářů (a teď doporučuju: nespěchejte, udělejte si čas a kafe, protože toho není málo).
První věc: Nejsem si jistý, jestli to tak bylo vždycky, ale všiml jsem si (hlavně teď u Exaltů, ale mám dojem, že i u WoDu), že hodně času trávíme vymýšlením vtipných hlášek a situací, obecně
off-game (i když ne off-topic)
konverzací, které trochu ruší strukturu příběhu. Takže se ptám:
Zdá se vám, že tím trávíme moc času? Myslíte, že by bylo dobré to omezit nebo je to v pohodě? Nebo bychom si na to mohli udělat čas na konci? Zajímá mě čistě váš názor. Samozřejmě, otázkou je taky, jestli bychom to dokázali udržet.
Dále pár připomínek: Určitě si pamatujete, že jsme před nějakou dobou opustili systém Virtue/Vice (který jsme stejně moc nevyužívali) a na zkoušku hrajeme s
Aspekty. Pročež připomínám Khardix (EDIT: teď jsem zjistil, že aspekty sice nemá všechny, ale má jich docela dost) a především Dráča zde mají mírné nedostatky. Takže by se nad tím mohli trochu zamyslet. Ovšem, kdyby někoho z vás napadlo něco, co by se hodilo k jejich postavám, podělte se. Možná by se taky hodilo připomenout si
pravidla pro aspekty (s tím, že aspekt typu "vnitřní síla" nepoužíváme). Zkusím ještě ke zde napsaným postavám doplnit aspekty.
Pak bych chtěl připomenout, že budeme mít
nového mága (předpokládám, že Dráča už má skoro našetřeno), takže tahle část je spíše na něj: Už mě napadlo něco málo s Probuzením (trochu jsem se nechal inspirovat jedním románem na pokračování, ve kterém vystupoval medik s podobnou profesí), ale návrhy klidně pište. Nebudu tomu věnovat tolik herního času jako mágům před tím, ale tehdy jsme měli celé jedno sezení jen s mágy. Taky je třeba říct, že Probuzení na cestě Olověné mince s sebou přináší určitou proměnu osobnosti -- doporučuju si přečíst příslušnou kapitolu v Tome of the Watchtowers. Taky by to mohlo souviset s volbou aspektů (viz výše). Beru na vědomí, že hledat čas při práci na diplomce není procházka rajskou zahradou, takže vyloženě požaduju pouze následující:
ošetřit si technické záležitosti typu rozdělení teček do arkán, vymyslet nimbus a ujasnit si pravidla pro mágy (pokud nebudeš vědět, co můžeš udělat, máš smůlu) a jak George přistupuje k magii (podle toho posledního asi upravím Probuzení).
Jen pro referenci: Probuzení stojí 20 XP, začíná se z Gnózí 1, arkánami podle pravidel, bez rotů. Resistenční atribut (Composure) si nezvyšuješ, ale na jeho příští zvýšení máš 50% slevu (což platí i pro ostatní, ti toho, myslím, ještě nevyužili).
Poslední záležitost se týká
Carla Marshe. Asi tak včera jsem zjistil, že k Disbeliefu se vztahuje podobná tabulka jako k Lunacy (a to bych čekal, že pravidla znám). Každopádně by potřeboval efektivní WP 8 (má kolik, 4?). Zároveň by z hlediska příběhu potřeboval trochu ochrany před Lunacy (která působí i při "zřejmě supernaturálních" Giftech). Samozřejmě, situace je výjimečná, protože téměř všichni mágové jsou hráčští. Navrhuju asi následující merit (upozorňuju velmi customizovaný -- kdo kdy viděl huntera s WP 4? -- kdyby měl být obecný, asi bych postupoval trochu jinak):
Pevná vůle *-*****
prerekvizita: být Carl Marsh
Efekt: Carl není platným cílem pro Disbelief, zároveň však kouzlo neničí tím, že v něj nevěří (ale pořád se počítá pro paradox a Improbable Magic). Taky se obecně nesnaží zapomenout nebo za každou cenu jinak vysvětlit magické jevy (ale paměť může být nejasná -- není to Eidetic Memory na supernaturální věci). Dále si připočítává bonus v počtu teček:
- ke snaze vzpomenout si na událost, kdy se stalo něco nadpřirozeného
- k efektivní WP pro odolávání Lunacy (a navc je tam ještě Hunterský bonus +3 při úspěchu na WP)
- k odolání na mysl přímo působících supernaturálních sil (chtěl jsem aby to přidalo Carlovi na "tuhosti")
Samozřejmě hunter, který často spolupracuje s mágy nebo vlkodlaky bojuje proti své lidské přirozenosti, takže ho to mírně vyvádí z rovnováhy. Merit má následující drawback: Carl získává Mild Derrangement. Navrhuju něco jako Irrationality, kde se na spuštění hází pouze když se v okolí používá příliš mnoho příliš zřejmých supernaturálních schopností (jiná možnost je dávat postih k hodům na získání Derrangementů).
Celá tahle věc je k diskusi pro všechny. Máte necelý týden, než to zavedu do praxe. ;)
A to je tak asi vše, co mě v tuto chvíli napadá. Zopakujte si pravidla, zvláště pro ty věci, které chcete používat (a nebo to odimprovizujeme), a tak dále... ;)
Na co se v příští sezóně můžete těšit: Sam žádá o splacení dluhu. O co mu jde? Jaký je jeho vztah k Sáře? Co se skrývá v majáku? Co vlastně nabízel Loki drogovým dealerům? O Sunny Beach se začíná zajímat další frakce. Co jsou zač? Po čem jdou?
A chcete to opravdu vědět?