Mi dneska padla (teda, doufejme, ale pár dní bych stejně vynechal), takže se omlouvám za menší wall of text.
techická: Kirros se učí na státnice, které má 31., takže přípravu Exaltů by zvládl pouze za předpokladu, že nedá zkoušku, kterou na ně potřebuje. Každopádně se ještě ozve.
Střepy snů
Pokud jste se nesetkali se Střepy snů, krátce je pro vás uvedu. Střepy snů jsou zaměřením spíše narativistická (na obálce doslova "vyprávěcí") hra. Co to znamená?
Základem jsou
protagonisté. Cokoli se netýká protagonistů neexistuje. Typické je už jen to, že pouze protagonisté mají mechanické hodnoty.
Celá hra se točí kolem
cílů protagonistů. Každý protagonista má cíle, něco čeho chce dosáhnout, formulované jako otázku "Zjistí, kdo je vrah?" "Uchová si příčetnost?" "Získá uznání svého otce?". Během hry může uspět nebo selhat. Kromě toho je protagonista dán tím, kdo je (role, nebo aspekty), čeho si váží (hodnoty) a co ho trápí (šrámy).
Veškeré hody kostkou ve hře se týkají jen cílů -- každý hod představuje jeden konflikt, jednu scénu, ve které se protagonista přiblíží úspěchu nebo selhání. Vnášením různých charakteristik postavy a dalších prvků do konfliktu graduje.
Hráči mají taky poměrně výraznou moc nad dějem -- nemusí ovlivňovat svět pouze akcemi své postavy.
Co pro nás nejspíše bude nové je fakt, že každý cíl je rovnocenný, každý protagonista dostane stejné množství času v záři reflektorů a všechny cíle mají stejnou možnost naplnění. Pokud jste si to dali za cíl, můžete toho dosáhnout. Doufám, že herní pravomoci hráčů budou pro nás taky přínosné.
Co se dá ve Střepech odehrát? Teoreticky cokoliv. Zatím jsem odehrál dvě hry Střepů: Jedna byla víceméně akční sci-fi ze světa Starcraftu, kdy se četa mariňáků vydala vyšetřit podivné úkazy na planetě Mar Sara. V druhé hře to byla naopak skupina maloměstských vyšetřovatelů z viktoriánské Británie (s tím, že každý měl nějakou trochu divnou schopnost), kteří se snažili přijít na kloub tajemné vraždě.
Co potřebujeme před hrou a proč po vás chci filmy a podobně: veškerá předherní příprava by šla zvládnout jako součást sezení, ale znamenalo by to protáhnutí tak o dvě hodiny a já možná ocením možnost přípravy zápletky a okolí předem. Každopádně, chápu, že někteří z vás ještě nemají moc času, takže zkusím připravit nějaké možnosti navíc.
Kdyby se nám to podařilo předem, bylo by dobré, kdybychom si domluvili žánr, prostředí a motiv ("superhrdinové zachraňují svět před záhadným padouchem v masce", "odpadlíci společnosti se snaží společně přežít na nehostinné planetě"). Nebylo by od věci, kdybyste pak měli představu u postavě, kterou chcete hrát, a čeho chce dosáhnout.
Takže pořád platí -- pište náměty, popřípadě jen, co by jste ve hře chtěli nebo nechtěli. Pro pořádek jen uvedu, že Macintoush navrhoval buď superhrdiny nebo ukázkový setting (volně na
stránkách Střepů) "Sen! Na doživotí..."