Resili jsme nejaka pravidla - uspesne jsem pozapominal, ktera. Jedine, co si pamatuju byla otazka "stealthu".
Na to mam nasledujici nazory:
1. pravidla nejsou v tomto smeru jasna, nerikaji jasne, zda to jde, nebo ne.
2. ve svete SW existuji stealth generatory pole - realne vypadaji jako perfektni maskovani - lepsi, nezli mel Predator. Vsechny znam jen z doby Stare Republiky z obdobi KOTORu. V pravidlech jsou zmineny a k dispozici (davaji +5 do stealth vzdy).
Wrigly na nas pouzil v jeho misi na Sulustu droidy, kteri meli stealth generatory a byli neustale neviditelni, i kdyz strileli, i kdyz byli s nami v chodbe.
3. byl bych rad, kdyby stealth utoky ve hre sly.
4. Nic neni nemozne, maximalne hodne obtizne a malo pravdepodobne.
Na zaklade vyse uvedeneho bych byl spis pro serii bonusu a postihu za prostredi a situaci, nezli jednoduse "nejde to".
Bonusy a postihy jsou v pravidlech zmineny, sila efektu je +2/-2, potazmo +5/+10, pokud je cover, concealment, ci improved concealment (osvetleni).
Navrhuju tedy nasledujici - GM rozhoduje, kdy a jake bonusy/postihy plati a hrace informuje s predstihem.
Existuje Stealth Generator - zarizeni, ktere samo o sobe vytvari concealment, tj. +5 na schovavani (bonus je stejny, jako z klasickeho concealmentu). Nelze negovat pomoci Sily (at nejsou forceri tak uber). A samozrejme nahrazuje bonus z "maskovaciho" ponca.
Pokud jste v chodbe/prazdne mistnosti, kde neni rozumne se schovavat, mate -5 ke schovavani. Pokud je navic dobre osvetlena, potazmo cil neresi osvetleni a stiny, pak mate dalsich -10 ke schovavani. tj celkem -15.
Pokud cil pouze neresi stiny a vidi do nich, je vas postih -5.
Pokud se nekdo aktivne diva vasim smerem (i kdyz by po nekom za vami jen strilel), je to -5.
Cisla rikaji nasledujici. Pokud se snazite plizit jasne osvetlenou, prazdnou chodbou vuci nepriteli, ktery vas vyhlizi z toho smeru, mate -20 na plizeni. Pokud mate generator plizeni, tak mate "jen" postih -15.
Priklad druhy - plizite se s stealth generatorem dobre osvetlenym hangarem, kde jsou ale nejake ty bedny s nahradnimi soucastkami a palivovymi clanky. Pokud se plizite prostredkem, kde nic neni, mate -15. Kdyz za bednami, tak mate bonus +5 (-5 za svetlo, +5 za generator, +5 za cover, ktery vam davaji bedny).
Priklad treti - prazdna jeskyne. Je tmava (concealment), ale prazdna. Celkovy bonus je +0 (-5 za prazdny prostor, +5 za concealment). Kdyby mistnost byla s lucernou, pak plaminek bude vrhat stiny, ktere vam pomohou se schovat, ale ne nijak specialne (zmizel by bonus za concealment), tj. bonus -5. Kdyz byste se takovym prostorem plizili se stealth generatorem, pak opet +0.
No a poctvrte - perfektni schovavaci prostor. Velke skladiste plne neusporadanych beden, mihotavych, nekvalitnich svetel, ktere ho neosvetli (sero), pak je to +12/+17 (+2 za dostatek snadnych krytu, +5/+10 za cover/improved cover a +5 za concealment).
V teto souvislosti pripominam, ze kdyz se plazite (prone), tak mate cover = +5 do stealthu.
Co vy na to?