stručný záznam dění v Bouřnici
Ze zajatého druida se vyklubal gnom, kterýmu místo licousů rostou havraní peříčka. Po chvíli vyjednávání je propuštěn, Ruu se pořád ohání svými představami o svobodě a právu na život. Že jedná se svými úhlavními nepřáteli je mu celkem jedno (a GM je hraje dost civilně). Nakonec Rensi navrhuje, aby byl propuštěn a přeřeže mu pouta se slovy, "Jdi, ztrať se," směrem ke kopáčům poznamená, "jestli vám něco dluží, máte příležitost účet srovnat," a podívá se směrem k mrtvému Johnovi.
Další průzkum hrobky odhalí poškozený nápis se jménem Alec... (Alexa Traza, jak se později zjistí ve městě). Dovnitř vede odkopaný vstup. Dovnitř se rohodnou jít jen Rensi a Ruu, kteří počkají na noc. Uvnitř je stejně tma a odpočinek je potřeba pro nasbírání nových sil. Ruu si ustele v díře, Rensi spí v jednom ze stanů. Před tím než usne, ještě přikáže kopáčům aby hlídali a rozestavěné hlídky ab yna sebe viděly.
Hned v první místnosti se setkají s pastmi, které oba dobrodruhy zraní. Po chvíli najde Rensi ovládací panel sloužící k vypnutí pastí v místnosti. Druhá komora obsahovala patrně pohřební výbavu, ale vše je rozkradeno. Nacházejí jen pár zbytků, ale i ty jsou cenné. M9stnost je strážena dvěma kamennými konstrukty, se kterými dobrodruzi svedou rychlý boj. Nakonec přicházejí do pohřební komory, ta je ale vykradená také. Zloději sem pronikli bočním výkopem a odnesli vše, dokonce i tělo. V sutinách chodby je však objevena křišťálová lebka, zjevně magického původu. Víc se o ní zatím nedá zjistit, ale město slibuje další možnosti pátrání. Také velikost sarkofágu je záhadou, je totiž určen pro běžného humanoida a ne pro obra.
Po návratu to Bouřné dostanou kontakt na Beregona, místního obchodníka. Mohl by něco vědět o Černém přílivu, tradičním černém obchodu probíhajícím na místních plážích. Před návštěvou toho týpka se družina ještě pokusí zjistit něco o jménu v hrobce. Vyptáváním po městě (streetwise) zjistí, že pohřeb otroka či služebníka není obvyklý. Obři malé rasy nepovažovali za sobě rovné a pokud záhadnou osobu pohřbili s poctami, muselo jít o něco výjimečného. Bohužel, nvíce informací není dostupných (history - fail). Ruu se pak zeptá Cyrila (diplomacy) a ten se zmíní o možnosti, že by se pohřbený nějak zavděčil vládnoucímu rodu, pak by jej i obři pohřbili s poctami. Bylo by to v období před pádem říše obrů, kdy mnohé malé rasy dostaly status služebníků, narozdíl od dřívějšího otroctví. Pátrání pak vede k historii drowů (nově otevřená history), kde oba dobrodruzi objevují jméno pohřbeného, Alexa Traza. Jde o velkého hrdinu se kterým se pojí legenda o vzestupu drowů. Pokus něco zjistit o pohřebních rituálech (religion - selhává). Nakonec nezbývá, než se začít znovu vyptávat a sehnat někoho, kdo by věděl víc (streewise). Cesta vede k Frigovi sedmiprsťákovi, místnímu překupníku artefaktů, který se ukáže být dostatečně zkušeným v oboru (insight) a odkazuje nás na nedávno odkryté desky s legendou o Alexu Trazovi. Měl by je mít Beregon, címž se kruh uzavírá.
Cesta tedy vede do domu místního váženého občana. Goliáš strážící vchod však odmítá Ruua a Rensi vpustit s tím, že si pán nepřeje s nikým mluvit. Na dotaz, kdo jsou dobrodruzi, co právě odešli (perception), odpovídá že pán najímá lidi na hledání ztracené dcerky. Rensi navrhuje, že oni dva s Ruuem jsou specialisté na hledání ztracených lidí. Po chvíli dostávají možnost mluvit se Beregonem. vyslechnou si historku o ztracené dívce, kterou už tři dny nikdo neviděl a která se ztratila cestou domů od kamarádky. Ruu se snaží vyjednávat o odměně, zatímco Rensi navrhuje že tyto drobné detaily dořeší až se holka najde. Po doplnění podrobností se vydávají na místo, kde našli mrtvého strážce, co dívku obvykle doprovázel. Měl prý zlomený vaz. Průzkum místa (perception) udhaluje skrýš, kde se patrně schovával útočník. Stopy naznačují, že by mohl kulhat. Následuje vyptávání se po místních hospodách na kulhavého (streetwise). Patrně jde o Quaze, retardovaného sluhu paní Boudilkové. O její zahrádku se starala jedna ze ztracených dívek. Družina zjišťuje, že Beregonova dcera Katka je totiž už šestá v průběhu šesti měsíců. Je však první dítě někoho vlivného. Rensi navrhuje navštívit starou paní a nabídnout služby zahradnice, což se také stane. Stará paní je vlídná, ale pokusí se nabídnout makový odvar v podávaném nápoji, což vede k ukončení vyjednávání a vyklizení pole. Teprve později hrdinové litují, že bábu nekonfrontovali. Namísto toho z blízké hospody sledují dům a když se do setmění nic nestane, rozhodnout se proniknout dovnitř. Tam nalézají tajnáý vstup do podkroví věže domu, kde se nachází Quaz, Katka uvězněná v kleci i paní Boudilková, kterou přistihnou uprostřed pokusu oživit tělo složené z částí zabitých dívek. Po prudké bitce je babice boudilková zneškodněna, Quaz zbaven jejího vlivu. Oživlý konstrukt se ukázal zdaleka nejtežším protivníkem a je zničen až po dlouhé bitvě.
Šťastný otec se družině odmění, ztracené dívky jsou však bohužel mrtvé. jejich ostatky jim ukáže Quaz, kterého babice donutila je pohřbít v zahradě.