Ruu: V podstatě ano. S drobnými ale.
předpolkádejme, že jsi uspěl
- nikdo se ho na to neptal - nesouhlas, když začneš výslech, měl by si mít jasno v tom na co se ptáš.
- padlo více úspěchů, ne jeden, padlo dokonce tolik úspěchů, kolik bylo zapotřebí k získání informace předtím, než se nasbíraly neúspěchy - 4/3, 6/3, 8/3 nebo 12/3
- není potřeba panáčkovat a výsledek konfliktu není cukřík - naopak, toto je regulérní způsob, jak hráč může ovlivňovat hru a jak GM pozná, zda uspěl či ne. Ještě upřesním na množné číslo, hráči, protože je jasné, že výzvu 12/3 sám vyhraješ jen velmi těžko.
To celé za předpokladu, že žádám vyhodnocení konfliktu - tedy chci příběh někam posunout. Vlastně by to měla být podmínka. je-li mým cílem nezávazná konverzace, pak nemusím nic komplikovat a ohlásím jen "Ruu si povídá se zajatcem," nebo, "Ruu se na zajatce šklebí." (když budeš chtít zajatce vystrašit, je to konflikt, něco měníš, něco získáváš)
Takže, když podstoupím vysokou sázku, v naší řeči komplexní výzvu 12/3, tak ten konstruktér skutečně ve svých spiscích bude mít mapku tajné chodby do města. Patrně ji objevil, když studoval stavbu katapultů. Pro něj není zajímavá, pro tebe ale ano. Pokud však v té sázce neuspěješ, měl by se dostavit adekvátní neúspěch - bavil jsi se s ním v královském paláci tak dlouho, až se dostavila stráž a ty musíš prchat (patrně další sázka/výzva) a přijdeš o drahocenné vybavení, protože zdrháte kanálem, kde ho ztratíš. Nebo jsi ho svými dotěrnými dotazy popudil a on se z tebou nebude více bavit. Ba co víc, půjde to říct kancléři, ostatně co je komu po tajných chodbách do paláce, že?
Blaine: Gabik ale potom celkem perfektně odehrál dlouhý konflikt hledání podrobností o Alexu Trazovi a ukončil ho i jednoznačnou a logickou tečkou. Možná mu byl tenhle konflikt srozumitelnější, to je jedno, improvizace je vždycky. Já osobně sázím na tu srozumitelnost, protože ten výslech nehrozil žádným průšvihem. V podstatě tam byl jen spor o to, jakým způsobem ho pustíme.