Nachtrose: Vy jste ještě nidky nehráli 4E? Tak to jste měli spíš zkusit něco z KotS. Je tam pár zajímavých úvodních zápletek, na naučení se pravidel a hraní jak za potvory tak hráče ideálních (koboldi ti ukážou kompletní spektrum všeho). Col Fen už chce trochu cviku. Typicky třeba já jsem v jednom ze "zpracování" úvodní útok několika zvířátek hrál jako útok smečky nemrtvých zvířátek, protože to hráli zkušení hráči a tohle pro ně byla větší výzva.
Souhlasím s tím, že ti ghúlové na konci jsou docela silní. Ovšem tady se ukáže, jaký je stupeň a síla sehranosti družiny - bojuje se docela v sevřených prostorách, dá se toho využít. Pamatuji si, že já měl v téhl scéně dokonce i uprchlého ducha z předchozího encounteru (Aiss vzpomene :o))), a pak to teprve mělo grády. Postavy nesmí zapomínat na Druhé dechy, markování válečníka, klidně i total defense válečníka, pomoc druhému atp. Ti ghúlové jsou silní, ale aby se jejich kousnutí projevilo, musí už ochromit.
Každopádně: platí, že je klíčové ustát prvotní nápor, nebát se, když někdo padne na 0 hp. Není to smrt, jen se umírá a postava se dá zvednout. Daily power může rozhodnout souboj. Ovšem pozor, aby jí postava nevyplýtvala předčasně, což u začátečníků svádí a pak zoufale chybí (Sven v Col Fen geniálně použil Daily power, která za každý zásah hlavního bose i vyléčila drobně postavu, která ho hitla. To souboj rozhodlo).
A dvě rady pro GM (první mne naučil Lotrando):
1.) Pokud můžeš, odpal encounter power a akční body nestvůr tak rychle, jak to jde. I když se to nezdá, většinou se druhého kola a dalšího použití nemusíš s potvorou dožít :o))))
2.) Pokud postavy vyhrajou a je to o fous, tak na takové boje se pak vzpomíná dlouho. Ale musí to být s citem (jako ostatně vždy). Ideální je postavy trochu ukolébat a pak to stojí za to! :-) (Ovšem stejně mi toho beholdera včera zabili, ach jo! :o)))
a rada bonusová: pokud máš pocit, že je to na družinu moc a nechceš něco vynechat, prostě nech potvory nastupoat na scénu s určitým zpožděním, nebo dokonce postavy dopředu varuj. Ovšem nedej moc herního ani reálného času na přípravu, jinak se utopí v šíleném plánování :o)
..sakra, jsem nějakej chytrej! :-)