Alnag píše:
No já si nejsem jistý, jestli tu nečelíme spíš opačnému problému - tedy informačnímu přesycení.
..jo, to je dost dobře možné. Potíž je v tom, že když jste dostali základní sadu infa, chtěli sjte víc infa..a to vedlo k dalšímu sbírání informací...což není na škodu, pokud to postavám vyhovuje. Tady to vede ke stížnosti, resp. zmatení. OK, zkuste pouvažovat nad tím, že VŠE se prolíná navzájem a rezonuje. ČAsto řešení jednoho souvisí s druhým či dokonce cesta jedné postavy vede stejným směrem, jako cesta postavy jiné. aspoň já se tak vždy snažím vést příběh a tento je koncipován podobně. Ale přešlapování na místě je peklo :-)
emoční vazba: Nechci to přesytit. Snažím se, aby každá s postav, pokud o to stojí, nějakou ve Varteně měla. A nemám důvod jí podrážet, spíš..souznít s jejím příběhem? Možná to je to správné slovní spojení. Proto Vendamir a proto Lanar. Nic nebrání dalším postavám si najít také někoho takového. A může i nemusí jít o někoho důležitého. Vždyť i "málo" významných NPC jste potkali několik, je jen na hráčích/postavách, zda si nějakou vazbu vybudují. Pravda je, že skutečně jste ve Varteně mezi lidmi oblíbení. I to může někomu stačit jako dostatečná motivace, ale chápu, že nemusí (Gaerwyn i Noir jsou leccos, jen je normální osobnosti, Ghar je zase z tohoto hlediska roztomile "out").
Spercheois - přemýšlím, kde se postupně začlo brát ono povědomí, že je S. taková mrcha :o) Pravda je, že z podstaty není černo/bílý. Ani být nemůže.
Někomu může stačit motivace, že za jeho záchranu může být odměna. Ať už v předmětech či informacích pro něj samotného důležitých. To je známo i vyplývá ze zjištěného.
Někdo ho může chtít zachránit proto, že mu na něm záleží. A věří mu. A nebo taky ne a zajímá ho, co se za tím skrývá..
..pravdou je, že Spercheois většinou ví, co činí. A kdy něco říct a kdy ještě ne. Zkoumání jeho činů i příběhů chce hodně času a pokud hráč není maniak, tak ani žádoucí :o)) Nicméně, jak se ukázalo v Sarbatoin, ač mu manipulace není cizí, z nějakého důvodu má pro minimálně některé z vás slabost a cítil potřebu vám pomoci. Proč?
Alnag píše:
Proč by Aiss neměla jít raději hledat Janose? Gaerwyn sestru? Sven Stříbrňáka? Co přebíjí naši osobní motivaci?
..ale já bych byl strašně moc rád! Ale kde hledat Stříbrňáka? A Kde Gaerwyninu sestru? A Janose? Všechno to jsou zajímavé osobní příběhy a bylo by hloupé s nimi nepracovat. Zároveň však jsem jediný, kdo je zná díky vám všechny. A snažím se je vést a splétat tak, aby se vyvíjely i když se jde po "hlavní linii příběhu". Prostě i proto, že samotný příběh jednoho z vás nemusí být dost atraktivní pro zbytek party (donedávna byl problém pro postavy něco takového i přiznat v družině) a byla by to škoda.
A nestydím se přiznat, že já vím, co se stalo s Gaerwynninou sestrou, kde je a co dělá. Cesta k ní však může vést různě..stejně tak vím, kudy a kam vedly další Stříbrňákovi kroky.
ztracené brnění: Aha! Už jsem doma... to je tak, když člověku vypadne z hlavy jeden minor quest.. mea culpa. Nicméně - o to víc nechápu (či možná chápu špatně) smysl poznámky: Poměrně významnému trpasličímu kováři bylo ukraden "masterwork" základ pro zbroj vytvářenou pro Pána města. Onen nešťastný tvůrce by ho určitě uvítal zpět, nicméně o hlavu nepřijde.. Když pominu šílené zápletky "ala" Colombo, který se ptá na všechno všech a neustále se vrácí zpět s doplňujícími dotazy ve smyslu "ještě bych se rád zeptal na tohle a tamto", tak proč je nutné vyžádat si setkání s Pánem města k tomuto tématu? A co by bylo předmětem případných otázek? Přiznám se, že mi to není jasné, ale rád se to dozvím. Tohle ale skutečně není puzzlová adventura...