S těma kostakama se to má takhle (taky jsem o tom přemýšlel). I když se použije kostka např. 20hodů d20, tak výsledek vesměs bude průměrná hodnota, tedy předpokládám v rozmezí od 170 do 230, když to pak vynásobím 10, tak z toho vyplyne zkušenost v hodnotě 1700 až 2300 bodů.
Když to ale ještě zahrnu do širšího kontextu, tak chci opustit koncepci jednotlivých dobrodružství, která na sebe navazují a tvoří tak celou kampaň. Opustit myšlenku toho, že tady je nějaký cíl a po něm a až se k němu doberete, pak se objeví další cíl. Tedy zbavení se railroadu nejev v rámci jednotlivých subquestů, ale v rámci celé kampaně. Systémem sbírání čárek chci motivovat k aktivitě ale použitím kostek simulovat to, že ne každá situace/životní zkušenost je pro všechny stejně přínosná.
Může se tedy stát, že budu časem mít družinu postav každou na jiné úrovni (ale spíš si myslím, že k zásadnímu rozdílu nedojde).