Dnes
Starší
Low Steel* | +1-2 Bonus | Crafting DC 21-22 |
High Steel* | +2-4 Bonus | Crafting DC 23-25 |
Adamantine | +3-4 Bonus | Crafting DC 25-26 |
Mithril | +3-5 Bonus | Crafting DC 23-25 |
Laen | +4-5 Bonus | Crafting DC 29-30 |
Eog | +5-6 Bonus | Crafting DC 35-36 |
Galvorn | +6-8 Bonus | Crafting DC 46-48 |
mec, ktery te dela lepsim bojovnikem (neboli bonus +x chces-li), je jen jedna z milionu moznosti, na tomhle vubec magicke predmety nestoji.
Ten konkretni post, ktery predtim psal Jerson, a na ktery jsem reagoval, uz o blbuvzdornosti pravidel byl, nebo na ne neprimo narazel.
Magie je pro DnD prostě technologie, měla by mít určitě nevýhody. Relikty je samozřejmě mají, často dost drsné. Otázkou je, jestli by mělo mít nevýhodu i použití auta, nebo penicilinu. Pokud totiž ano, asi by se nejednalo o tak dobré civilizační výdobytky a byly by nahrazeny.
Sirien: pak ale nemůžeš příliš porovnívat svůj výtvor s komerčním produktem :). Jistě, je lepší pro tvoji skupinu pro tvé hráče je možná úplně ten nejlepší, ale toto je velmi těžko přenositelné a ty sám se můžeš jen těžko naklonovat a přibalit ke každé příručce, aby jsi mohl příslušnému vypravěči poskytnout radu.
Spousta hráčů si chce jen žít svůj malý elfí, trpasličí či hobití život a velké věci ráda přenechá Aragornům a Gandalfům. Ovšem když se tyhle zájmy podaří skloubit v jedné družině, je to paráda.
K +n mečům: Myslím, že Sirien a Jerson tu píšou, jak +n meč je mrháním magického potenciálu pro zábavnost hry. Z druhého pohledu je cokoliv jiného než než +n zbraň mrháním magie. Bavíme se o zbraních a ty jsou primárně k zabíjení a ne pro zábavu. Poud se výrobce bude chovat racionálně, udělá všechno pro to, aby meč byl co nejvíc +n a až pak jsou na řadě serepetičky, jako že to ještě svítí a nebo se z toho dá udělat bublifuk :-) Já sám mám rád zbraně-originály, ale spíš původem či příběhem než dalšími magickým schopnostmi :-)
Vsak jim nemusis nic vyvracet - pokud je ta hra bavi, nebo snad ano? Pokud je ten koncept D&D, o kterem mluvim vyse, bavi, tak proc jim vtloukat do hlavy, ze tobe osobne se to tak nelibi? Nemyslis, ze tohle uz je problem te party lidi a ne pravidel?
Tohle je ovsem typicky priklad argumentu, jak resit neresitelnou blbuvzdornost pravidel. Pravidla ti totiz nikdy nerikaji a ani te nenuti k tomu, jakym *stylem* by jsi mel hrat.
Vzdycky musis vyhrat nebo prohrat, neni jina moznost. Pokud hrace neustale vyhravani zacne nudit, tak je problem asi nekde jinde, nez v pravidlech. Prilis caste a nezajimave boje, boje beze smyslu v pribehu, nedostatecna vyzva atd.
Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.