Jinak zpět k tématu - poznámky okolojdoucího profíka:
1) Tato pravidla jsou psána na papíře, nikoliv ryta do kamených desek.
- budiž.
2) Všechna pravidla jsou jen doporučení nikoliv prosazovaná nařízení.
- podruhé to samé.
3) Neříkají-li pravidla, že se to nesmí, pak se to smí.
- přísnější verze téhož; de facto nadbytečné pravidlo, protože z 1) a 2) to plyne taky.
4) Neexistují oficiální odpovědi, pouze oficiální názory.
- to není pravidlo vůbec, z hlediska deontické logiky, nýbrž věta oznamovací. Není jasné, co na tom hráč může dodržet.
5) Jsou-li kostky ve sporu s příběhem, pak příběh vždy vítězí.
- Tady bych váhal věcně. Proč takto?
6) Min/Maxing a ťuňťování nejsou problémem vyplývajícím ze hry, ale problémem vycházejícím z hráče.
- opět věta oznamovací. Co s tím? Pravidlo by znělo nějak jako - Neťunťujte!
7) Gamemaster má nad hrou dle vlastní úvahy úplnou moc.
- vylučuje se s pravidlem 1) a jemu podobnými. Nahrazuje a rozšiřuje pravidlo 5), které se stává zbytečným.
8) Gamemaster vždy spolupracuje s hráči, nikoliv proti nim.
- je jasné, jak to bylo myšleno, ale není to moc dobře napsáno. Jak lze spolupracovat, když hraju velkého černého nasraného draka?
9) Hra, která není zábavná, přestává být hrou - stává se povinností.
- destiluji pravidlo - hra má být zábavná. Což se snadno řekne, ale hůře udělá.
10) Tato kniha obsahuje odpovědi na všechny otázky.
a
Jestliže výše uvedené neplatí, dotvořte si je.
- vtipné, leč nadbytečné, zejména proto, že to neříká nic nového proti 1).