Takže ty, jako GM, chceš hráčům odvyprávět, co se stalo a oni nemají možnost to ovlivnit... Proč to tedy odehráváš, proč jim to skutečně jen neodvyprávíš? Bude to pro ně mnohem zábavnější, budeš mít režii plně pod palcem a nemusíš se vlastně hráči vůbec trápit. Jako hráč jsem si párkrát podobnou vyprávěcí "hrou" prošel a je to peklo. Buď hráč předem ví, že jde o odvyprávění a nemá důvod hrát. Nebo, ještě hůře, to neví, celou dobu se snaží něco dělat, ale GM mu nic podstatného nedovolí...
Pokud už tedy chceš, aby si to odehráli, potom jim dej jasně od začátku najevo, že jsou pouhými pozorovateli, kteří mohou získat informace, ale nemohou nic změnit.
Mohu vědět, proč jim nechceš informace dát, proč si je musí odehrát? Stejně to skončí tak, že jim řekneš vše, co je podle tebe potřebné, na čem chceš stavět dále a zbytek jim buď nedáš, protože sis ho nepřipravil, nebo není důležitý, takže na něm nijak nebude záležet. Podstatou je opravdu jen předat jim tebou vytvořený příběh.