LokiB píše:
Takže není RR, když úspěšný konec kampaně je daný "zachráněné království, po té, co byla hlavnímu padouchovi setnuta hlava v bitvě o královský palác přímo na schodem trůnního sálu", ale podle toho, jak moc a kde postavy během kampaně uspěly (jak silný meč sehnaly, jaké přátele a nepřátele si cestou udělali, ...), tak umřel jen starý král, nebo i jeho dcera, nebo i půlka obyvatel, nebo taky nikdo?
Ano, to není railroad. Mít stanovený konec je jedna věc, a mít stanovenou každou scénu je věc druhá. Railroad je vlastně něco jako kostra scénáře divadelní hry, které se GM drží. Nemá tam napsané všechny dialogy hlavních postav a každý jejich pohyb, ale má tam hlavní texty pro důležité vedlejší postavy a má tam napsáno, jak scény dopadnou. A nezmění na tom nic. V RR nemají hráči volbu sehnat si magický meč podle sebe - pokud na konci nějaký potřebují, dostanou ho přidělený. Občas, pokud je napsané, že ho musí nést člověk a nikdo z nich člověka nehraje, dostanou k sobě i GM NPC, které je na kolejích drží.
Tomu (a jen tomu) se říká railroad, a to (a prakticky jen to) je jako railroad kritizováno jako naprosté zabíjení vlastního přínosu ostatních hráčů.
Pokud nazýváš Railroadem dobrodružství se stanoveným koncem ale vcelku volnou cestou, pak se snadno dostaneš do hádky o kritice railroadu, protože budeš tu kritiku vztahovat na hry, kterých se netýká.
MarkyParky píše:
Protože i "postavy nijak nereagovaly na to, že do království přiletěl drak" ve skutečnosti je reakce, která běh světa ovlivní - ten neřešený drak začne přeci plenin a žrát panny.
No, to je právě ono - ve skutečně živém světě se toho draka ujme jiná skupina a vyřeší ho. Zkoušel jsi někdy hrát svět, ve kterém je třeba 1% dobrodruhů? Nebo jiný poměr, ale prostě svět, ve kterém se ve vyhrazené oblasti pohybují desítky až stovky jiných skupin dobrodruhů na různých úrovních? Podle mě je extrémně náročné nějak zakomponovat vliv i jedné jediné další skupiny dobrodruhů na srovnatelné úrovni, která bude interagovat s hráčskou skupinou. Protože virtuálně odehrát to, že se na draka vydají čtyři další skupiny, dvě se pomlátí mezi sebou, jedna bude téměř vyhlazena a jedna draka zabije, přičemž se pohádá a rozpadne, a to opakovat u každé důležitější události, to je podle mě zcela nemožné. Leda na počítači, pokud by to bylo opravdu hodně dobře naprogramované podle chování skutečných hráčů. A přitom vliv jen jedné jediné "NPC" postavy zahrané hráčem může být pro skupinu PC dost zásadní. (Přiznávám, že tady vycházím jen ze svých zkušeností ze dvou kampaní, protože jsem slyšel jen o dvou případech, kdy by podobným stylem hráli jiní GMmové a neznám detaily jejich her. Ale na základě tohoto rozdílu si dovoluju tvrdit, že žádný GM nikdy nemyslí situace, které vzniknou během hraní interakcí pěti dalších hráčů. Příklady klidně dodám.)
To že obsah sandboxových světů generují hráči považuju za dobré řešení, jen fakt nevím, jak to funguje - dostane i stotisící hráč na začátku úkol "Zlikviduj bandity v sektoru G2", jako už 99 999 hráčů před ním?
sirien píše:
Vůbec mě nenapadá proč. Takovej reaktor je přece otestovanej a člověk ho spustí zmáčknutim tlačítka, nějaký zdržení a snížení výkonu se tam nemaj kde vzít.
A teď mi řekni, v kolika filmech se taková scéna objeví. Myslím tím, že hlavní hrdinové řeknou do vysílačky "můžeme tu spustit" ... a pak je tam záběr, jak čekají, čekají ... a ono se nic neděje, nepřichází žádná akce, žádné zprávy, žádní nepřátelé ... Samozřejmě že tvoje připomínka je logická, nicméně z dramatického hlediska by mě nenapadla. Proč čekat zrovna dvacet minut? Proč by reaktor nemohl fungovat hned, nebo naopak vyžadovat rovnou předělání, které bude trvat osm hodin? Proč zrovna dvacet minut? Bez vaší skupiny bych zrovna takové zpoždění nedokázal přesvědčivě zdůvodnit.
LokiB píše:
jako GMovi by se mi přitom intuitivně tak naopak líbilo, kdyby akce hrdinům většinou nevycházely, anebo jen za cenu nějaký jizev a ztrát ;) muhehe
A ty se divíš, že máš paranoidní hráče? :-) To je jako posílat na družinu každou noc vlky a loupežníky a pak se divit, že hrdinové zkouší spát na stromech nebo v okolí tábora vždycky pokládají magické minové pole :-)