Jerson píše:
Jestli tobě nebo komukoliv dalšímu přijde kritika dalších věcí jako hnidopišství, pak se naše nároky na smysluplnost, uvěřitelnost a logiku dobrodružství nachází na zcela opačných stranách škály a nemáme si v tomto směru co (konstruktivního) říct.
To je přesně ono. Já ti nevyčítám, že tě baví dělat a hrát dobrodružství, se kterými sis vyhrál, a kde máš v rámci tvých možností a znalostí promyšleno, jak by to asi opravdu mohlo fungovat. Dokonce sám patřím mezi hráče, kteří ocení, když na něco takového narazí.
Já jen poukazuju na to, že jsi v tomhle na našich internetech prakticky sám. Všichni samozřejmě odsoudí zjevné logické kiksy, občas si někdo ze srandy zašťourá trochu víc do hloubky, ale ty jediný děláš takovéhle ultrahloubkové rozbory technických detailů - a to se bavíme o diskutování na internetu, při vlastním hraní je to imho ještě větší rozdíl a drtivá většina hráčů nemá problém se bavit hrou, aniž by museli každý doplněk rozebírat do posledního šroubku. To se ostatně týká i koukání se na filmy, seriály, čtení knih, atd.
Pro autory je na jednu stranu fajn, když si mohou tvůj rozbor přečíst, protože se z toho mohou ledacos dozvědět, ale pokud si nejsou vědomi toho, že tyhle věci zdaleka nejsou tak podstatné, jak to z tvého rozboru obvykle vyzní, tak je to může pěkně uzemnit v další tvorbě.
Jerson píše:
Zajímalo by mě, zda to vůbec někdo hrál a pokud ano, jak ta hra probíhala.
To mě taky.
Jerson píše:
(Jinak už vidím, jak hraješ RPG stylem
Přišel k vám čaroděj v mlnářské zástěře a čepicí od mouky, který říká "Ahoj, já jsem mlynář a ta věž za mnou je mlýn se skrytou laboratoří. Taky si představte, že ten potok je řeka a tenhle týpek je tři metry vysoký golem, tak se k němu tak chovejte. Ale nezkoušejte ho shodit z úzkých schodů do propasti, žádná tam není a nechceme, aby se někomu něco stalo."
Jestli jo, užij si takové hry.
Právě jsi popsal typický larp asi tak před 15 lety. Byla to výborná zábava, dodnes na ně rád vzpomínám. Dneska si larpeři trochu víc vyhrávají s kulisami a tak, ale má to své meze - když si chceš zahrát scifi odehrávající se na jiné planetě, tak se ta jiná planeta schání fakt hodně blbě...
Při hraní rpgčka nemám dokonce ani ten potok, mám jen kus papíru, na který nakreslím tlustou čáru a vedle rozestavím kostky nebo jiné drobné předměty, co jsou zrovna po ruce. RPGčka jsou o fantasii a představivosti a obojí má každý hráč vlastní. Dokonce bych řekl, že čím míň technických detailů (třeba jak jsou vysoká patra) popíšu, tím je to lepší - každý hráč si to pak představí tak, jak to jemu přijde uvěřitelné (nebo to neřeší, když ho to netrápí) a nikomu tím nebořím iluzi věrohodnosti.
To samozřejmě u grafických doplňků moc nejde, ale i tak si myslím, že zrovna tenhle je hodně vpohodě v mezích uvěřitelnosti pro drtivou většinu hráčů - nemyslím si, že s čímkoliv z toho, co jsi tu napsal, bych měl já nebo kterýkoliv z mých spoluhráčů při hře problém.