sirien píše:
Když tu pak Jerson začne psát cosi o válce... Ne, sorry, fakt nežeru nutnost chránit hráče před něčím, co je obsahem běžného filmu.
Ona občanská válka z pohledu civilistů není úplně běžné téma.
A nejvtipnější na tom je, že manželku znám jedenáct let, ale stejně bych nebyl schopen říct, zda by jí nějaká konkrétní situace ve hře vadila. Asi vím, čemu bych se určitě vyhýbal, ale třeba zbytečně. Nebo možná ne, a situace, kdy tě uprostřed noci přijde zabít soused by jí byla dost nepříjemná.
LokiB píše:
Jak myslíte že často tyto situace nastávají? V jedné z 1000 her? V jedné z 10000, nebo řádově častěji?
Podle mého odhadu třeba jednou za pět her. V některých skupinách třeba i každou hru, někdy i častěji.
Mně třeba trvalo tak pět sezení, než jsem si všiml, že dva spoluhráči, do kterých bych to nikdy neřekl (Iridin a Packa) shazují nápady spoluhráčky, a vůbec si to neuvědomují. Až po jedné hře jsem si s ní promluvil, protože jsem si všiml, že se tváří hůř než jindy, a řekla mi to.
Quentin na RPGF píše o tom, že ji používají jako brzdu, a vznikla proto, že si až příliš dělali srandu z postavy jednoho hráče. To klidně mohlo být i vícekrát během jednoho sezení.
Jinak zrovna hrátky v posteli bych jako příklad neuváděl, protože tam je nepochopení slona "ne" mnohem častější, než jsou někteří ochotni si připustit. A svedlo by to debatu úplně jinam.
Jezus píše:
A pokud ti začne učitel přednášet s podrobnostmi středověké mučení a doprovázet to slovy "představte si, že tam jste...", možná bude namístě pouvažovat o nějaké stopce :-)
Tohle jsem zrovna zažil, z první ruky. Kamarádka šla na přednášku o historii mučení, protože ji tohle téma zajímalo a ledacos si o tom přečetla, ale za deset minut vyšla s tím, že to nedává, protože se jí hnusí způsob, jak se oba přednášející vyžívají v popisech.
Takže zjevně můžou být témata, která člověk ve hře jasně nechce, ale pak můžou být i taková, o kterých si myslí, že mu nevadí, nebo by je i chtěl, ale hnusí se mu způsob popisu nebo odehrání konkrétní situace.
LokiB píše:
Myslíš, že to Jerson doporučoval jen těm, co šli hrát Polaris? nebo to doporučoval plošně všem jako takovou best practise obecně uznávanou?
Doporučoval jsem to obecně, protože si stále myslím, že v každé herní skupině by měli hráči vědět, jak dát najevo, že potřebují ubrat nebo zastavit. Jen X-karta je teď pro mě z řady (nejen) zde uvedených důvodů nevhodný způsob.
Jezus píše:
Zažil někdo reálně případ, kdy ta karta (heslo) byla na obtíž? Nebo způsobila, že se kvůli tomu zanedbaly jiné procedury (protože někdo zamával kartou a řekl "Tohle je když tak stopka, teď hrajeme!")?
Zažil jsem, že nevhodně zvolené gesto bylo v roleplayingu na škodu. A přesně stylem "vím, že kdyby mu to vadilo, tak řekne a zastaví to," takže některé další signály byly ignorovány.
Přímo v RPG jsem nikdy nezažil, že by se nějaká taková mechanika vůbec před hrou dohodla.