MarkyParky píše:
No, pokud věříš na takovéhle motivační kecy, tak hodně štěstí v reálném životě, nicméně dovol, abych tě seznámil s realitou ...
...představ si ten shovívavý úsměv, co jsem Ti právě věnoval...
Můžeš se zamyslet nad tím, že moje projekty fungují a vždycky fungovaly.
Napsal bych něco víc, ale za ty roky mě nějak omrzelo posílat směrem k Alteru lekce z praktického managementu, aniž bych spolu s nimi posílal i faktury
MarkyParky píše:
Přestože mi někdo vysvětloval, že A
...tak když to většina lidí vnímá, jako B, a když systém funguje, jakoby to bylo B a když titéž lidé jinde v diskusi o rovnováze systému uvedou, že vlastně B, tak je A prostě bullshit ve snaze o zpětné ospravedlnění.
MarkyParky píše:
Nemluvě o tom, že z pohledu teorie množin to vůbec nedává smysl. Fak, že nějaké množiny jsou vzájemně disjunktní nic neříká o tom, zda jsou také konečné.
Jednoho krásného dne Altar sežene autory, kteří při designu a psaní systému nevidí logaritmické tabulky a teorie množin, ale hráče a hru. Nevím, co se toho dne stane, ale určitě se tou dobou začnu ohlížet po spáse světa popř. po jezdcích Apokalypsy.
Uvědomuješ si vůbec, že většina hráčů RPG by nedokázala ani vysvětlit, co to je formální logika, natož aby zvládla popsat základní operátory? To není jen o vědomostech v hlavě, to je i o způsobu uvažování. (Kromě toho, i značná část lidí, která ty věci zná, o nich odmítá přemýšlet ve svém volném čase...)
MarkyParky píše:
Ne v tom, že tenhle výrok pořád je pouhým popisem stavu, nikoliv zdůvodněním/omluvou pro něm.
a když k tomu připíšu, že "čím víc mají lidé dojem, že něčemu rozumí nebo že to chápou - bez ohledu na to, zda to tak opravdu je - tím větší mají tendenci to řešit, pitvat a kritizovat", bude to už i vysvětlující?
MarkyParky píše:
Jestliže máš z opengamingů takovouhle zkušenost, a víš, že to tak je, tak je to o důvod navíc tomuhle tlaku nepodlehnout a raději obětovat dvě strany textu v knize i flufové vyznění příkladů, abych čtenáře opakovaně upozornil na to, že nehraje simulátor lukostřelby, ale fantasy hru na hrdiny.
A proč to vyčítáš mě?
Já si toho stavu jsem vědomej, nicméně já nejsem ten, kdo tu knížku píše. Ty se tu ptáš po tom, proč lidi něco pitvají a něco jiného ne, já Ti dal odpověď. Tys mi na to odvětil, že to je otázka žánru a já Ti říkám, že žánrová uvědomělost není běžná vlastnost hráčů - a že DrDII má docela dost problém v tom, jaký žánr vlastně hráčům předkládá.
Takže jo, jasně, stojí za to dát si s tím práci a unifikovat to a dát tomu jasnou jednotnou stylizaci, která hráčům ten žánr vtiskne. Směle do toho, já Ti něco takovýho jedině pochválim.
MarkyParky píše:
Ostatně výsledky toho jediného testu, který tím směrem byl učiněn, to poměrné jasně dokazují:
Mám takové podezření... a byl bych ochotný se vsadit, že mám pravdu... že současná množina testerů je velmi daleko od reprezentativního vzorku. Zejména potom, co při dřívějších testech bylo mnoha testerům dáno nepřímo, ale velmi jasně najevo, že názor testerů co nesdílí názor autorského týmu (původního... ale to je většině těch lidí jedno) není vítán.
Ostatně podle všeho, co vim, kdyby tehdejší tým naslouchal feedbacku tak, jak měl, tak bys měl dneska s tou revizí mnohem míň práce.
Anyway, my point is - když vyhlásíš testy na revizi hry, která už přestala spoustu lidí zajímat a u které už dost dřívějších testerů zjistilo, že o ně není zájem, tak nemůžeš čekat, že dostaneš smysluplný feedback.
Samozřejmě, pokud chceš DrDII revidovat jen pro těch pár lidí, které chytlo natolik, že ho opravdu hrají (jakože přímo ten systém, ne že si koupili příručku, říkají své hře DrDII, ale přitom 90% klíčových mechanik vyhodili oknem), tak Tě to nemusí zajímat.
Pokud chceš udělat revizi tak, abys rozšířil cílovou skupinu aspoň o část těch lidí, které první verze odradila, pak to je problém.
MarkyParky píše:
aplikační vrstva té hry
To co píšeš překvapivě často stojí za to číst.
...ale fakt by ses měl naučit používat jinej slovník.
Promiň, neber si to osobně, ale zcela vážně - kolik lidí kromě cvoků jako sem já myslíš, že má náladu číst posty obsahující analýzy množin a objasnění, která obsahují sousloví jako "aplikační vrstva"?
Arten CZ píše:
On to tak dělá víceméně jakýkoli dovednostní systém
Exalted.
Dál?
Gurney píše:
Mě DrD2 naštěstí neprudí, tak se tím můžu jen bavit, nicméně pro lidi co si tu hru koupili a na ty chyby upozorňovali (a svého času byli posláni do háje) to musí být vaše výsledky vskutku dechberoucí.
Jako zákazníka by mi mnohem víc lezlo krkem, že mi před několika lety prodali hotový produkt a teprve teď vydali revizi, která svým obsahem v podstatě říká, že celý předchozí prodej byl veřejný betatest. Jako ta revize od pohledu vypadá dobře - jen měla být hotová předtím, než za ten produkt někdo něco zaplatil.
To, co píšeš, by bylo otravné, ale až v druhé řadě po tomhle mi tak přijde...