Disclaimer: Pokud jsem nekoho urazil, zadam vas, abyste to tak nebrali, tato debata je pro me velmi poucna, dokonce vyrazne poucnejsi nez spousta obycejnych textu o RPG, protoze se tady bavim s lidma, o kterych vim, ze maji nahrano a mame tady spousta prikladu z jejich her. Rad bych abychom v tomto smeru dal pokracovali.
Ebon: My jsme skocili, uz jsme dal nepokracovali, bylo to druhe sezeni hry, ktera mela byt delsi kampan. Parta proste dezintegrovala. Ano, je mozne ze to byl spatny DM, nemel jsem vic prilezitosti si s nim zahrat. Nevim jestli bohudik nebo bohuzel. Zakladni premisa a setting byly dost zajimave. Treba mel jenom spatny den. Nebo ho hrac rogua nejak rozcilil, to uz si presne nevybavuji, a on si to vybijel na postave. Ale to co jsem napsal jsem si z te hry prinesl.
Ohledne smrti postavy se ti vyjadrim jeste dnes vecer, musim si to znovu precist, mel jsem rozepsanou odpoved, ale prisel jsem o ni po resetu Firefoxu do defaultu :/
merlin: Jeste jednou se ti omlouvam, skutecne moje odpovedi nejsou utoky na tebe nebo na to, jak vedes svoji hru. Me jenom prijde jakakoliv manipulace s vysledkem kostky jako zlo. Mozna je to dane moji averzi k vete napsane v Dracaku (myslim, ze to tam bylo), kde bylo pro PJe napsano, ze kostky jsou vlastne ukradene a plati jenom pro hrace. U zkusenych Vypravecu je to jedno, ale u novacku je to spatne, vede to k lenosti a k rozhodnuti, ze jimi pripraveny pribeh ma prednost pred tim, co si mysli hraci a co hraci chteji, aby jejich postavy zazily.
Ja vlastne doufam, ze tuto diskuzi si najde nejaky zacinajici nebo ucici se Vypravec a bude donucen nad tim premyslet, ze si uvedomi, jak velkou ma moc a kdy ji muze a nemuze vyuzivat a ze jsou rozdilne pristupy ke hre. A dokonce takovem minoritnimu problemu jako je hod kostkou za plentou a pretaceni kostek ve prospech pribehu nebo postav nebo cehokoliv jineho.
Yash: kolik davate encouteru mezi odpocinky?