Trouba: Šáhni prozačátek po něčem jednodušim. Pokud chceš hrát přelom 30/40 let, doporučil bych:
Čas pro hrdiny - k volnému stažení oficiálně
zde - jednoduchá pravidla, elegantní, nicméně generická - pokud bys chtěl svět nějak zásadně přestylizovat (čarodějové na každém kroku, mutanti, X-meni nebo tak něco) tak by to chtělo lehké úpravy (nicméně autorem je Jerson kterej tu bejvá poruce, takže Ti určitě poradí)
FATE není nikdy k zahození (překlad druhé edice
zde)
případně World of Darkness - zejména pokud bys do toho chtěl tahat mystično, okultno, nebo dokonce rovnou upíry, vlkodlaky, mágy a podobné záležitosti.
Jersonova Omega (nástupce Času pro hrdiny) už je stylově docela vyhraněná a spoustě lidem nesedí (dalším zase naopak ano), Střepy snů jsou zase velmi krajně stylizované a pravidlově také docela stylově vyhraněné, takže obojímu bych se pro začátek asi vyhnul.
DnD (/Pathfinder) je vpohodě, ale bez ohledu na edici kterou zvolíš to je poměrně pravidlově obsáhlé (takže toho bude hodně k učení a chvíli potrvá než se zorientuješ)
Z českých her:
DrD bych se na Tvém místě vyhnul velmi širokým obloukem - původní DrD je poměrně nepovedená kopie DnD, DrD+ je skutečně nepovedený počin (tvořeno matfyzáky - hrát to je matematicko-pravidlové peklo) a k DrDII se radši zdržím komentáře.
Hrdinové fantasy jsou o něco lepší než DrD, ale ne o moc (a mají hrozně malou základnu mezi stávajícími hráči)
Jinak to kdo danou hru hraje moc řešit nemusíš. Pokud se přidáš k nějaké existující skupince, tak se nejspíš přidáš ke hře v systému který už hrají a který Tě naučí, pokud seženeš nějaké hráče co s RPG zkušenosti nemají, tak na tom kolik lidí už co hraje nijak zvlášť nesejde.