Naoki píše:
Ad velení: popsali jste tu IMO dost dobře mechaniku pro případ, kdy nikdo velitele nechce dělat, ale z mé zkušenosti mám jiný problém: víc kohoutů na jednom smetišti. Resp. několik vůdcovských typů (2 do jisté míry autoritativní hráči a jeden hráč co měl vůdcovskou postavu). Jak to v tomto případě řešit? (ponecháme stranou konkrétní počet hráčů, může se to lišit).
Nepřemýšlel jsem moc do důsledků, takže šance že řeknu nějakou blbost je N-násobně vyšší než normálně, ale napadlo mě, co zkusit nahnat do hry nějaké NPC, které situaci na sílu zruluje. Prostě hodit do hry někoho s autoritou. A to NPC by bylo hodně přísné (možná až agresivní) a předalo by velení a zodpovědnost za nějakou akci jednomu z hráčů.
A pak pozorovat, jak budou jednat (a zjistit tak, jestli jen křečovitě hrajou postavy neochotné se podřídit, nebo je to v samotných hráčích).
Jerson píše:
Kromě toho mě nebaví dohadovat se s hráčem, který si myslí, jak skvěle mu hraní holky jde, když se nedá poukázat na úplně jasný případ špatného zahrání, ale přitom já i všichni ostatní máme pocit, že dotyčná postava je převlečený chlap.
Jo, taky dobrá poznámka. Prostě nejde jednoduše ukázat a říct "takhle ženský nejednají", je to většinou mnohem spíš všudypřítomný pocit, že něco je divný. Přirovnal bych to asi k pohledu na nějaký obraz, některým lidem se to taky stává, že se jim třeba nějaký nelíbí - ale nedokážou říct, proč konkrétně, lomeno dokážou vykonstruovat umělý důvod.
Já osobně jsem zkoušel X-gender jedou, pokud mě paměť neklame, a jen krátce, a i tak to nestálo za nic (then again, to bylo před snad šesti roky, kdy bylo drd, nevědomost byla sladká, neexistovalo fuzzy myšlení, ignorance was a bliss and shit).
A Ebonovo řešení má imo děsně vysokej obsah win.