Hm, opět oběť masové evangelizace; osobně bych samozřejmě nevěnoval energii úplné změně herního systému, a dvojnásob ne u hry pro 9 letého člověka.
Píše:
Do jaké míry si připravujete dobrodružství a svět, ve kterém se odehrává, předem?
Tohle naopak je nutné připravit; přinejmenším vědět, kde se to odehrává, o co jde, kam a odkud jdeme. Čím víc toho připravíš předem, tím víc si ušetříš trapného nahlížení do poznámek a zoufalého listování při hře.
Píše:
Improvizujete občas při hře?
Neustále. Hráči udělají něco jiného, než jsem čekal, a hra se vydá úplně jinam. nedá se tomu zabránit a ani není důvod tomu zabránit; dějmistra to udržuje v bystré mysli a v pozornosti. A navíc je hrou sám také překvapen, což je příjemné.
Píše:
Děláte si poznámky, ve kterých je napsáno předem, co se stane, když hráči zareagují tak a tak?
Ne. Poznámky zahrnují informace o terénu (mám atlas, který stále doplňuji novými místy a informacemi o těch starých), o NPC a příšerách, a co se týče děje, tak rozpracovávám motivy NPC a nestvůr; - co CHTÉJÍ dosáhnout. A to se mi mění v závislosti na reakcích hráčů. Zahrnout i všechny možné reakce hráčů při střetnutí není v lidských silách, a není to ani účelné. Prostě se změní motivy NPC; Předrahý Supermeč už nehledá, protože ví, že ho hráči našli, ale musí jim ho sebrat (nejjednodušeji).
Ale otázka, jak to dělám já, není zcela totéž, co dělat v jednoduché hře s devítiletým jedincem. Tam vystačíš s mnohem menším kusem terénu (jedna vesnice, hrad, loď, atd.), méně NPC, méně potvorami. Musíš mít hlavní úkol (o co jde - vysvobodit princeznu, např.), a buď ho natvrdo hráči sdělíš na počátku (v hospodě, nudná klasika, ale pokud to hráč nezná, jakoby se stalo), a nebo atraktivněji a rafinovaněji ho necháš hlavní quest postupně objevit.
Píše:
Dokážete ze sebe vychrlit větu, která perfektně navodí atmosféru, vše správně popíše a ještě ji řeknete bez zaseknutí?
Občas se podaří. Ale náladu dělá do značné míry obsah informace. Jisté ošklivé překvapení, které je základem každého dorbého thrilleru nebo hororu.
Píše:
Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let?
Ano. A s více hráči, kde bylo dvěma z nich sedm let, jsem hrál i delší kampaň.
Bavit mladší děti znamená nejjednodušeji zvýšit množství soubojů; víc hack and slash. Metat firebally na kostlivce zvládne každý. Zkušenejší mladý jedinec vyžaduje rostoucí záludnost; sem tam nějaký kostlivec je vytuhlejší, než by měl být, a nese tajné poselství.
Můj svět *reklamní mód* lze shledat v povídkách, pověšených na tomto netu.