Odin: Rozumím Ti, jsem rád, že jsi napsal z pohledu začátečníka. Takže tvorbu postavy bych určitě rád popsal, návrh konkrétní postavy krok za krokem. Postupný návrh s číslama, popisem a vysvětlením, co se honí hráči hlavou, když ji tvoří, jak při tom uvažuje jakým stylem s ní bude hrát a podle toho si vybírá věci. Postava nebude nijak vnitřně komplikovaná, dám ji do vínku jen nějakou jedinou roleplayingovou zvláštnost (třeba se bude bát vody), aby se na to dokázal začátečník soustředit, nezapoměl na ni. A pak ukážu při konkrétní fiktivní hře, jak vejde v použití tato fobie z vody.
Přesně z té myšlenky o přidávání aspektů hry vycházím, jak píšeš. Začátečník se těžce orientuje v celé šíři co všechno může dělat. Na tom není nic divného, tak to prostě je. A je známo, že pro většinu lidí je atraktivní boj, tak začnu jednoduchým bojem a pak bych ukázal, jak nabalit další věci.
Edit: Mělo by to být o málu teoretizování, ale o spoustě komentovaných praktických příkladů. Tak jak píšeš.