Count: Já ti rozumím, volnost jim samozřejmě neber. Otázka je, jestli běžné souboje v jednotlivých táborech k něčemu vedou příběhově nebo ne. Osobně to dělám tak, že si připravím scény o kterých vím že nastanou pečlivěji a propojím je nebojovými střetnutí typu hledání cesty, útěk, pronásledování (když jsem u těch hor). Příklad, družina jde do hor odkud přichází orčí armáda. Je celkem pravděpodobné, že se střetnou s nějakým oddílem. Když budou šikovní, vyhnou se těm silným, nebo se o orcích dozvědí dřív než orci o nich, mohou je sledovat, nebo udělají nějakou pitomost a orci je budou nahánět. Orcům mohou i utéct ale neuspějí celkově ve střetnutí, nebí kde jsou a narazí na toho červa. Kombinací je nespočet.
K tomu aby to šlapalo, potřebuješ do zásoby připravit možná střetnutí, ale většin ajich bude vzorová. Dál potřebuješ zajímavá místa, kde se střetnutí odehrají, ať už terénem, nebo jen jako kulisy.
Ještě bych si připravil jednu či dvě další frakce žijící v horách. Kromě orců tam mohou být horalé, kteří jim vzdorují, nějaká ta mocnější bytost, která tam sídlí a kteoru není rando dopálit (ale je možné ji přemoc).
V podstatě jde o to, připravit si děj tak, abych nemusel postavy do ničeho nutit, a abych měl možnost hodit něco do placu, když se mi budou plácat sem a tam.
A jak říkám, hory se nedají projít jak si člověk zamane. Většinou se musíš držet tam, kde se dá jít. Proto si myslím, že malovat mapu na hexy není až tak potřeba, chodit přes špatně průcodnou část terénu jen tak je docela nuda.
P.S. pamatuji se, že jsem si ty hexové mapy taky kreslil a docela mě to bavilo. Dneska už dávám přednost ději před realističností a sázím spíš na uvěřitelnost. Je uvěřitelné putování po ledovci? Jestliže ano, putujme po ledovci a můžeme bojovat se sněžnými červy, létajícími elementály či ledovým drakem který tam žije. Jestli se ti putování po ledovci zdá příliš, udělej něco jiného.