No, problém může být i jinde. Totiž v tom, jak vlastně je definovanej pojem "zlá" postava. Účastnil jsem se pár diskusí a zjistil jsem, že můj pohled na věc není všeobecně platný - já za zlo považuji už takové to dost vyhraněné sobectví, tj. zlá postava myslí hlavně a jen na sebe; když chce někomu vědomě ubližovat, to už beru jako úchylku. Oproti tomu jiní hráči berou, že sobectví jenormální, čili je to neutralní chování a zlo i dobro je velmi, velmi řídké - vyhrazené právě pro ty jdince, co já už beru jako úchylný.
Pokud se družina neshodne na tom, co považuje za zlo (musí to v rámci svého světa definovat DM), tak se nutně nemůžou hráči shodnout na tom, co vlastně hrají :) Vypadá to jako jasná věc, ale už se mi stalo, že jsem hrál podle mých představ dobrou postavu s nějakou ozvláštňující povahou.. a pak jsem zjistil, že DM ji považuje za ryze a klasicky neutrální. :))) Přesvědčení postav si totiž neříkáme a ani nedeklarujeme, co chceme hrát, DM ho v případě potřeby zpětně určuje dle dosavadního chování postavy ve hře.