Je přepsaná asi jako třetina knihy? :)
Píše:
Takové rychloshrnutí:
* Úvodní příběh přepsán, aby dával reálnější přestavu o hře
* Napříč celou knihou motivační texty sladěny s pravidly (už by se nemělo stát, že vás motext navnadí na něco, co je pak v pravidlech trochu jinak)
* Tvorba dobrodruhů - drobné úpravy, aby z toho víc čišelo, že to není CnL, ale dovednostní hra
* Opravený disbalanc ve volbách startovního vybavení
* Dovednosti - obsah povolání zůstal v zásadě stejný, dovednosti jsou ale přeskupené, zjednodušila se struktura ze 3 úrovní na 2 (Povolání a Dovednost, nic mezi), občas někde nějaká přibyla nebo byl upraven její obsah, částečně se řešily nějaké problémy ala "boj proti.."
* Zvláštní schopnosti - sladěné s dovednostmi, rebalanc, problematické/nepoužívané nahrazené jinými, snaha zapsat je už v jejich znění rovnou tak, aby nebylo nutné ke každé mít ještě sólo výklad vzadu,
* Kapitola Hraní hry prošla kompletním přepisem, je postavená mnohem víc jako návod, jak se naučit hru ( postupné učení se principů a mechanik, víc jednoznačných příkladů, každý věnovaný konkrétnímu tématu)
== Rozdělená na Základní pravidla, složitější situace
== Zpřehlednění některých pojmů (například hrdinové jsou limitování svou zdatností, ostatním bytostem zůstaly hranice)
== Napříč příručkou formálnější (a stručnější+přehlednější) zápis Zdrojů
== Oprava tempa odpočinku
== Velká změna je "Vyčerpání zvedá Ohrožení"
== Velká změna je mechanicky podmíněné "silné" léčení Jizev na výpravách
== Nová pravidla pro "plošné" akce
== Sjednocená pravidla pro trvání akcí
== Návody na různé kombení zkoušek, výzev a střetů v rámci jediného vyhodnocení, pokud odehráváte složité situace a chcete, aby se mechanika chovala korektně
== Zrušena mechanika Překvapení, nahrazena obecným konceptem Ukrývání a odhalování
== Opraveny akce prostředí
== Systematičtější uspořádání vybavení a jeho vlastností (snad už bude jasné, jak ve hře znázornit mechanicky lano :D)
== Změna pravidel pro zbraně a obdobné specializované nástroje (zejména vybalancovaný systém pro dualwieldy a obouručky)
== Změna pravidel pro odolnost předmětů
== Pomocníci mají Sudbu ala DrDII:HM
== Sítě zjednodušeny a lépe vysvětleny
== Celá nová kapitola věnovaná návodům, jak používat dovednosti a hrát typické situace
== Velká změna mechanik magií a nástrah - používá se pár obecných principů, které se čtenář naučí a pak je různě kombí a obměňuje pro každou magii/nástrahy jinak
== Magie celkově posíleny (např. pro ohěn základ síly není "hořící pochodeň", ale "planoucí vatra", takže firebally jsou norma)
== "Pozitivnější" přístup k Expení
* Základní principy hraní DrDII mají novou textaci, která snad odstraní nepochopení "Pravidla rozhodování" a podobných
* Návody na to jak vést hru, improvizovat, zapojovat hráče a pod mírně upraveny/doplněny
* Přibyl návod, jak výsledky hodů v DrDII spojit s delegováním vypravěčských pravomocí na hráče (a stejný přístup je používán v příkladech napříč knížkou)
* Přibyla malá kapitolka věnovaná nejčastějším domácím pravidlům
* Zajímavé akce doplněny o příklady jejich znázornění v mechanice a opraveny
* V Bestiáři dostaly příšerky přehlednější strukturu mechanických vlastností a byly rebalancnuty s ohledem na zavedení "Vyčerpání zvedá Ohrožení"
* Přibyly jim přirozené zbraně, nástrahy a pod..
* Dobrodružství na konci knihy prošlo drobnou úpravou, aby lépe fungovalo jako tutoriál hra