Cituju nejdřív sebe kvůli kontextu:
York píše:
Když si budeš vybírat mezi životama a manou, pravděpodobně tím vyrobíš postavu, která bude mít na nejvyšší obtížnosti obrovský problémy. Prakticky všechny buildy se jedou "str and dex just to be able to equip your gear, rest to vitality".
Jezus píše:
Já teda nejsem kovaný hráč, hell (obtížnost) jsem dojel v singleplayeru jen jednou a hraní přes net mě nikdy nelákalo (max s bráchem po síti :-) ), ale těch variant je tam víc. Nehledě na to, že s nízkou obratností máš v Diablu problém nepřítele vůbec trefit (nebo tě on naopak mlátí tak často, že se k úderu ani nedostaneš). To se dá kompenzovat gearem, ale zase musíš vědět co děláš = jde o vědomou volbu.
Nechtěl jsem to rozvádět v teoretickym gamedesignovym tématu, ale tady klidně můžem - narazil jsem na jediný dva případy, kdy se v engdamge buildu dávaj body do do Dexterity nebo Energy - dex se dává, když jedeš na max blok, energy když stavíš sorcku na energy shield.
Šance na zásah roli hraje, ale classy, který to trápí, maj typicky skilly, který to řešej, plus se to dá řešit equipem. Šance na zásah navíc z velký části závisí na levelu, takže když máš problém potvory trefovat, stačí jít trochu polevelit.