Loki, sepisuju námitky, které mi uváděli lidé, jež zkusili hrát nebo sledovali hraní RPG a odradilo je to. Některé se opakovaly, jiné byly jednotlivé. Nevím jak moc jsou zastoupené v populaci nehráčů, protože jedince z téhle skupiny se dost špatně identifikují a na RPG fórech a přidružených akcích jich člověk moc nenajde.
LokiB píše:
kolik % lidí podle tebe odradí od dané hry zjištění, že (např. v Osadnících z Katanu) mohou také ... nevyhrát?
Všiml sis, co jsem napsal o číslu 83%? Převzal jsem ho z HIMYMu od Barneyho jako číslo vycucané z prstu, které se subjektivně pohybuje někde mezi 50 a 90%. Jinak kompetitivní deskovky odrazují cca polovinu lidí, ale tenhle odhad je zatížen dost velkou statistickou chybou, protože nekompetitivních deskovek tak moc není a bývají řádově složitější. Nicméně třeba moje bývalá holka byla ochotná hrát Carcassone jen v případě, kdy protihráči nenechávali města nedoplněná bez ohledu na svůj bodový zisk. Řada hráčů (přibližně ta polovina) zejména mladších, nechce hrát hru, ve které můžou prohrát a také prohrají první dvě hry.
Jinak řečeno, pokud budeš mít hru ve dvou variantách, kooperativní a kompetitivní, v obou přibližně stejně zábavnou, můžeš porovnávat i laicky, jak si jedna či druhá kategorie stojí u hráčů. V jiných případech by to chtělo nějaký metodicky výzkum.
LokiB píše:
pakliže ze 100 přihlížejících po shlédnutí daného videa 83 nebude mít zájem hrát, ještě zbývá 17, kteří odrazeni nebyli. Můžeme jim nabídnout návštěvu diskusních fór o RPG na českých webech a zmizí možná dalších 16 :)
Ano, to už nějaký čas tvrdím. Ale naštěstí hráči moc netíhnou k navštěvování diskusí, to dělají spíše Vypravěči a to často úplně jiná sorta lidí.
LokiB píše:
napadlo tě například při sledování videa, že potenciální hráč možná nebyde dojmu, že skupina lidí strávila příjemnou část večera v dobré zábavě, což je něco, čeho by rád ve svém volném čase také dosáhl? A že tedy míra zpruzelosti z doposud neprožitých failů u stolu je třeba výrazně nižší než míra těšení se na zatím neprožitou zábavu?
Napadlo tě, že potenciální hráč uvidí vcelku nudné sezení, které mu nic neříká a ani mu nepřijde zábavné, a určitě by tím nechtěl trávit tolik času? Už jsem psal, že poměr lidí (hráčů i nehráčů) sledujících libovolné herní sezení v řádu minut nebo po významnou část herního sezení je dlouhodobě asi tak 1:20, a to třeba i na Dálavě, kdy se hráč chce podívat, jak hrajou jeho kamarádi nějaký systém, který ho zajímá. Občas tedy jsou tihle přihlížeči maskováni za hráče, kteří se příliš neprojevují, což se špatně rozlišuje - nicméně právě proto mě zajímá, kolik kdo zná lidí (ideálně nehráčů), které takovýto druh videí baví či dokonce přitáhl ke hře, a zda se liší Mattovo video od jiných.
LokiB píše:
Zkusils někdy při posuzování věcí na chvíli odložit brýle hledání potenciálních problémů a nesouladů a místo toho nasadit brýle vidění výhod a toho dobrého na daném objektu zkoumání?
Hledání nesouladů je mé přirozené nastavení, na to brýle nepotřebuju. Nicméně ano, umí se na věci podívat cíleně i tak, že hledám výhody a bonusy. Jako třeba cool vypadající modely a plné poličky za hráči, které určitě lahodí oku každého sběratele. Ale ty jsi v tom lepší, tak další výhody popiš ty, mně to zrovna u tohoto videa moc nejde. Navíc sledování nesestříhaných videí na Youtube považuju za autorovo plýtvání časem diváků a navíc sledování hry jiných lidí, které si můžu zahrát sám považuju za své plýtvání časem, takže na to fakt koukat nebudu, abych ty výhody hledal. To taky nechám na tobě. (A bylo by velmi zajímavé podívat se na průměrný čas sledování jednotlivými diváky v porovnání s jinými kanály, ale k těm datům se asi nedostaneme.)
LokiB píše:
Protože problémy nacházíš spolehlivě a je to cenné ... ale takhle nefunguje ani oněch 83% lidí.
To je pravda. Těch 83% lidí funguje nikoliv na základě rozumové úvahy, ale pocitů, obvykle typu "nelíbí se mi to, vypínám, neřeším důvody". Mám to otestovat na lidech?