Wild West píše:
Ocenil bych zápis, který to prostě vyvrátí. Zatím všechno, co jsem kdy četl, by bylo k použití jedině po drastickém škrtání. Obvykle přes 50%.
Hele tohle obecné handrkování nemá smysl. Ty tu něco tvrdíš, já něco tvrdim, popravdě si ani nejsem jistej o čem Ty mluvíš přesně, ta vyjádření v téhle abstrakci je jak křičet na sebe v noci v mlze a snažit se jeden druhýho najít po hlase.
Já klidně v zájmu diskuse pudu sám do palebné linie. Co z Deníku Jacka Norrmana bys toužil vyškrtat, abys z toho vytvořil příběh, který si představuješ?
A prosím:
- ptám se teď na příběhovou osu a zachycené věci, ne na to, jak jsem to já sám "umělecky" stvárnil
- nepředpokládám, že by ten příběh byl geniální, tak to prosím srovnávej vůči nějakému rozumnému vzorku a ne proti Ecovi, Gaimanovi, Kingovi a jiným podobným
- vzhledem k tomu jak ten příběh vznikal a jak jsme tu hru hráli je asi víc odpovídající na to koukat jako příběh sedící seriálu (...povídek) než jako na románový (...filmový) příběh; to je ale spíš tak jako pro kontext, než že bych trval na tom to zohledňovat.
Wild West píše:
Uznávám, že jsem exot, ale když jsem viděl poprvé Bourna, v životě jsem o něm předtím neslyšel
Já taky ne, ale jak jsem na to začal koukat a chytil jsem co to je přesnějc za žánr (zhruba od likvidace policistů v nočním parku v Ženevě), nějak jsem nějak přestal řešit smrtelnost hlavního hrdiny, protože můj mozek nějak vypustil možnost, že by ho někdo zabil. Postřelil, možná, zranil, seknul atd., nicméně určitě ne zabil.
Wild West píše:
Naveď mne na zápis, který je podle hry, a který je konzistentní od začátku až do konce.
problém je, že zápisy vznikají jen z velmi, velmi, velmi malého procenta her. Já sám hraju s dost lidmi, co zápisy (ze svých her, minimálně), milují - sami je dělají nebo je naopak oceňují u ostatních - a beztak mám zápisy z menšiny her co jsem kdy hrál. Dokonce i ty Kroniky Finëalar zachycují tak... polovinu našich her? A to tenkrát Sethi měla hromady času, bavilo jí to a psala to dost zažraně.
Ironicky, když nad tím teď přemýšlím, z těch nejpříběhovějších her co jsem kdy hrál naopak žádné zápisy nejsou. Proč? Protože když už jsme si dali tu práci hrát narativní hru, tak jsme se do toho obvykle opřeli a všechen "herně-neherní" čas který jsme tomu věnovali nám všem sežrala příprava na další session, nikdo už neměl čas ani energii na to ještě investovat další hodiny do toho abysme to sepsali. A u one-shotů (dost her filmovým roleplayingem, přepsané do scénáře by možná i stály za to) jsme zase do té hry nikdy neměli takovou citovou investici, abysme ten zápis fakt někdo udělali.
Faskal píše:
Ze světa Shadowrunu a navíc anglicky asi nic číst nebudeš
První díl vyšel česky. Ale upřímně celá ta trilogie je podle mě dost céčková záležitost - a rozhodně ne kvůli tomu, že by byla psaná v SR prostředí (jestli se teda bavíme o Nezačínejte si s drakem, Své nepřátele volte opatrně... a ta třetí... nebo jak přesně se to menovalo)
Wild West píše:
Jasně. Toto širší pojetí existuje, ale vskutečnosti ho skoro nikdo nepoužívá.
jen tak mimochodem jsem již výše rozebíral Tebou postnutou wiki definici a i ta "užší" literatura zahrnující beletrii je podle wiki hodně moc široký pojem.
chrochta píše:
A, ehm, nechcete se podívat na debatu Nobyho Noblhocha s Fredem Tračníkem ohůledně toho, proč je balet (s polonahými baletkami) Umění a tanec u tyče v podání Táni, opravdu velké holky, v baru U růžové kočičky. Jedná se o román Buch! strany 45 - asi 62. Já jenom, že mi ji to tu chvílemi debata připomíná.
Osobně mám z té samé knížky mnohem radši Tračníkovu a Nóblhóchovu diskusi na téma co dělá rozdíl mezi lacinou pornografií a uměleckým aktem nahé mladé dívky.