Alnag:
Aha, našel jsem si další moudrou debatu
http://www.d20.cz/diskuze/odborne-diskuze/51014.html#
kde už to je řečeno hned v úvodu; ta "narace" je špatně z mé strany a pravdu má Sosáček (a Sirien - kdy se stane, že jsou na stejné straně?).
V tom případě je taky správně ta námitka nesrozumitelnosti GNS.
(taky mne to překvapilo, jak snadno do toho lze sklouznout. A pachatel je Sadako, kterou to při tom naprosto nezajímá).
Sirien:
Vlastně máš pravdu ve všem a shodneme se. Ten immersionismus je jiný, pouze příbuzný; jaksi vyšší dimenzí simulacionismu, který by se v tomto dal chápat jako milostná předehra. Lze u ní skončit, a nebo taky ne. Immersionismus bez simulacionismu asi nelze, obráceně ano.
QentinW:
Sosáčkův citát Edwardse je mi tedy naprosto nesrozumitelný, protože podle mne říká pravý opak toho, co ty.
All:
V té debatě o GNS je nesmírně důležitá ta dimenze několika pater procesu hry; od gamedesignérské výroby systému přes přípravu konkrétní hry a konečně vlastní hraní, kdy má na výsledek vliv úplně všechno.
Což GNS model - a mnoho jeho následovníků - naprosto nepřipouští.
Maniakálně se soustředit na první fázi a věřit, že tím je vše vyřešeno, dokonale vyvrátil Jerson svými příklady (stejně vděčné reductio ad absurdum, jako Gedimanův Void).