Jednu hru jsem začínal delším "válečným" flasbackem ve stylu první epizody (můžete si tipnout řadu) Firefly a mělo to docela úspěch. Samozřejmě to má největší efekt, když jsou v pozdější hře na flashback nějaké odkazy.
Jinak mám strašně rád
"konec před začátkem", ale vždycky mám dilema jak ho udělat správně. Rady jako nepředjímat budoucí události příliš konkrétně a že všechno může být jinak jsou základ, ale přijde mi že takhle technika má tím větší efekt, čím přesněji se události z konce před začátkem vyplní. Viz ten příklad s hořící budouvou - buď v rámci té hry bude hrát významnou roli nějaký hočící barák a čím významější to pro příběh bude, tím lepší bude i pocit z openingu, který to předjímal. Jenže ono se taky může stát, že na hořící barák nakonec nedojde nebo se to do hry vloží jen tak samoúčelně, aby měl opening smysl a pak to působí hrozně levně. (Což je možná taky tím, že "hořící barák" nebo i "požár" jsou moc specifické a tudíž pro tuhle techniku nevhodná témata).