QuentinW píše:
Dovolil bych si navrhnout hlavní kritérium do soutěže: Každý příspěvek se musí vejít na jednu A4.
Můj návrh byl dvě strany - ani tvoje "jednostánkové dobrudružstrví" se na jednu A4 nevešlo. Pět stran ale taky málokdo přečte.
QuentinW píše:
Ten poměr 10 ku 1 při zadání ingrediencí je přehnanej. I kdyby to bylo 4 ku 2, tak je lepší mít dvě různé zápletky než čtyři podobné.
Alnag píše:
Je otázka, zda cílem je mít třeba hodně věcí u nichž hrozí, že budou celkem k ničemu a nebo možná málo, ale zato velmi užitečných věcí.
Těžko to dokážu bez pokusu.
Každopádně jsem toho názoru, že kvalitní věc se nedá plánovaně vytvořit, ale musí se vybrat z několika podobných. Když budu mít deset nebo jen pět podobných zápletek, můžu je mezi sebou porovnat a říct, která se mi líbí víc, která se bude víc líbit více lidem a je tedy !lepší". Zatímco když dostanu dva příspěvky a každý jiný, nemám z čeho vybírat a přitom nemám žádnou záruku, že tyto příspěvky budou ve své kategorii dobré.
Alnag píše:
BTW Jersone: Ta RPG dílna má být projektem RPGfóra, Kostky, nezávislým nebo jak vlastně... (ptám se čístě sobecky, jak jinak)
Dokud se toho nechytne i někdo další, bude to můj projekt - hodlám ho vyvěsit jak tady, tak na RPG fóru, ale třeba i na Nyxu. Nechci to nutně spojovat s nějakým konkrétním portálem. A osobně bych byl raději, kdyby to ani nebylo spojené s mým jménem, a aby se výsledky daly poblikovat na více místech, tedy třeba tady, v Drakkaru, v Pevnosti (jestli vůbec ještě vychází), atd.
Sparkle píše:
Co ta licence? Creative Commons?
Licenci neřeším. Přesněji se v tom neorientuju, každý přispěvatel bude srozuměn s tím, že jeho výtvor může být zveřejněn a a použit třetí stranou. Nejsem na hrabání v právnických detailech.
QuentinW píše:
Jak to bude s porotou a hodnocením?
Už jsem to psal - hodnotit budou uživatelné, hráči, ostatní přispěvatalé - prostě každý, kdo si dokáže příspěvky přečíst, seřadit na první tři místa tři (dle něj) nejlepší a napsat ke každému jeden odstavec, proč vybral zrovna ten. Jestli si na to někdo najme hromadu kamarádů, aby dostal hromadu hodnocení, možná to budu řešit, možná ne. Každopádně to nebudu řešit dopředu, protože se fakt nebojím, že by se vyjadřovalo moc lidí.
Nikoho nebudu nutit, aby četl všechno, aby četl celé příspěvky, nebo aby všechny hodnotil - to že otevře nějaký příspěvek a po odstavci zjistí, že ho to nezajímá o použitelnosti a zajímavosti příspěvku vypovídá více než dost. Na druhou stranu věřím tomu, že i Quentin si přečte dvě strany A4, pokud ho první odstavec zaujme a zbytek bude dostatečně dobrý.
Vojtěch píše:
A co takhle udělat databázi NPC/map/zápletek/lokací, kde by se daly centrálně stáhnout a hodnotit?
Databázi má cenu vytvířet, až budeme mít něco v ruce. Tedy napřed získat data a pak vytvářet databázi. Udělat to naopak, tedy udělat databázi a tu pak naplňovat (notabene z externích zdrojů), na to v RPG nevěřím, neviděl jsem nic, co by takhle fungovalo (v čechách, než zase někdo začne vytahovat zahraničí).
sirien píše:
Chceš soutěž, jejímž výstupem bude hromada věcí od hromady lidí kteří se inspirují Tvými limitacemi a budou nadšeně a tvořit v rámci zábavy... aby vzniklo něco, po čem tejden po skončení soutěže čokl neštěkne, protože ony inspirující limitace z toho udělali tak úzkoprsou záležitost, že kromě samotných soutěžících, míň jak deseti jejich kamarádům a nějakým roztleskávačkám-přítelkyním na celé věci absolutně nesejde?
Nebo chceš soutěž, jejíž výstup bude mít tak široký záběr a takovou rozdílnost výstupů, aby i lidem co se věci neúčastnili stálo za to se na to podívat?
To že po výstupech RPG Kuchyně neštěkne ani pes je dáno tím, že jde o jednorázová RPG - prakticky nikdo se nechce učit nové RPG. Opět zopakuju, že napřed chci dát dohromady soubor zadání, který bude pocházet od GMmů nebo hráčů. Pak zkusím najít nějaký společný jmenovatel více z nich, který by byl ale dostatečně konkrétní, aby jednak inspiroval soutěžící, a zároveň aby byl použitelný pro zadavatele. Pokud společný jmenovatel nenajdu, můžu brát jedno téma po druhém - to se ukáže.
Každopádně výsledky můžou být následně inspirativní a použitelné i pro lidi, kteří se o soutěž vůbec nezajímali a jen budou hledat, co použít do své hry.
_______________________________
Jinak ještě jednou zopakuju to, co jsem napsal na začátku - chci raději začít v malém, případně omezeném a nedokonalém a v případě zájmu a úspěchu rozšiřovat, než si nalajnovat větší rozsah, nadefinovat obsah a ten se pak nějak snažit naplnit. Druhá věc mi prostě nefunguje - pokud někomu ano, může si jí vyzkoušet dělat podle sebe, já si na to nevěřím.