sirien píše:
začít design vymezením se vůči kterékoliv hře kterou zrovna hraješ považuju za dlouhý krok do velmi slepé uličky ...
Ty, se svými zkušenostmi, můžeš pochopitelně něco takového považovat za slepou uličku (a není to v rozporu s tím, co jsem napsal).
Na druhou stranu, takový začínající experimentátor zná DrD a pak ještě matně tuší, že asi existuje nějaký internet. Ale že se na internetu nachází další hry (které bravurně řeší technické problémy návrhu her, s nimiž by teprve sám přišel do styku po desítkách až stovkách hodin návrhového experimentování (a objevoval by tak horkou vodu)), to jej nemusí napadnout.
Tito začínající autoři se na svých prvotinách teprve učí základům ("Learn to walk before you run"); když jim vysvětlíš, že se s postupem X dostanou do stejných obtíží jako ti před nimi (a že mají raději přejít ke strategii Y), tak přirozeně nemusí vstřebat a pochopit všechny tvé podněty (opět, dáno mírou zkušeností).
Jinak, nevím, jestli je sáhnutí po existující hře, která by jim vyhovovala, to pravé ořechové pro všechny. Někdo může být paličatý a/nebo jde po tom dobrém pocitu, kdy se mu podaří vytvořit něco vlastního.
sirien píše:
poznámku o nápodobě nechápu v rámci kontextu
Že jsem to netrefil a ocitoval o odstavec vedle? To je možné ...
Každopádně, design je částečně i systematickým přístupem. Napíšeš si referenční dokument a další následné kousky práce porovnáváš na konzistenci s tímto prvotním dokumentem (a to je metoda).
Jindy, kdy se třeba snažíš pro ekonomickou hru nasázet přírodní zdroje na mapu, si můžeš systematicky definovat vl. (algoritmickou) metodu, pomocí níž budeš ověřovat smysluplnost a vyváženost pozicování takových zdrojů po mapě ...
Debaty o GNS teoriích a podobných (nevím, co zrovna letí) jsou zase tak trochu metodologií.
... jen říkám, že někde získané znalosti nemusí být jinde úplně k ničemu (to stejné se týká výměny zkušeností mezi PC a PnP hrami (obě disciplíny nemusí mít nutně mezi sebou významný průnik stejných vlastností ... ale třeba lze užít předností jedné k zalepení slabin druhé, atd.)).
crowen píše:
V najblizsej Pevnosti by zase v ramci Dechu Draka mal vyjst moj prispevok co povodne vysiel v Drakkare
Máš na to i odkaz? Jaksi to nejsem s to dohledat.