K PF2
Bude to určitě ještě dlouho trvat a myslím, že Paizo párkrát prohlásilo, že pokud budou mít jiný vyhovující systém, tak by dělali to, co je baví, tedy kampaně a dobrodružství, ale je otázka, jak je to dlouho a kde jsem to zahlédl, tedy mě berte s rezervou.
Osobně bych uvítal jen větší ujednocení mechanik, jako to proběhlo s CMB, možná ve stylu 4E nechat útok házet proti pevné obraně (tedy neházet save proti kouzlu), dodat manévry z APG do core a u trvajících kondic umožnit save na konci kola na mírnění, nikoli rušení. A zrušit progresi útoku s lvlem.
Jinak souhlas, že to bude spíš konzervativnější projekt, kde se spíš pokusí vychytat mouchy tam kde to skřípe, než nějaká divočina. A ústup od kvant schopností bych nečekal, protože část zábavy je užití system mastery k piplaní postavy.
Jako zajímavá alternativa mi přijde jinak celkem opomíjený projekt, který už jsem tady onehdy někam postnul -
Legend od Rule of Cool.
Edit: jinak drobné revize Pathfinderu probíhají mezi výtisky Core booku včetně zapracování oprav chyb. Třeba třetí vydání upravilo smite paladina, že dvojité damage dělal proti drakům, mrtvákům a pekelníkům jen na první zásah a pak jede normální smite, nebo že magické předměty lze poškodit i nemagickými, což dosud nešlo, dokonce byl potřeba předmět se stejným bonusem, jako ten, na který se útočí.