Zni to moc pekne, ale toho odhadovani bych se hodne bal - nevypada, ze by se jich za hru delalo malo.
Hravali jsme dlouho deskovku Arena, ktere stoji na odhadovani, jake cislo nastavil clovek na kostce, misto aby se hazelo (jsou tam dalsi herni principy, ale todle je misto hodu na utok). Utocnik dostane k6, nastavi cislo. Obrana 3 znamena, ze obrance rekne 3 cisla, pokud rekl to, ktere je na kostce, tak utok vykryl. Jinak utok zasahnul. Cim vetsi cislo, tim vic zraneni. V kazde hre se takovych vzajemnych odhadu delalo vcelku dost (tak 5-20 utoku + podobny pocet obran). Po par hrach ve dvou hracich uz ma obrance celkem jasno, jestli utocnik spis sazi na caste male zraneni nebo obcasnou velkou pecku. Naopak utocnik muze pozorovat, zda obrance kryje spis male hodnoty nebo spis vysoke zraneni.
Kdyz se obcas povedla hra, ve ktere jeden z hracu prisel o vsechny zivoty a sam nedal ani zraneni, protoze ho souper proste prehadal, tak to vzdycky bylo velke zklamani. Dovedu si predstavit, ze by to spoustu hracu otravilo.
Obaval bych se tedy stejne jako Jerson - kdyz bude vypravec mit spravny den, tak si hraci moc nezahrajou a bude to otrava a ne dobra zabava. A zase kdyz to vypraveci nepujde, tak si hraci muzou delat, co chteji a nebude to nikdy zadna vyzva.
A na delsi hrani to rozhodne neni.