Faire píše:
Jinak ta interpretace je docela fajn. Stále to nevysvětluje zásadní problém úrovňového nárustu HP (imunita na dýky, jedy, menší laviny, schopnost ustát více jak jeden kritický úder čímkoliv), ale to už je asi ohraná písnička :) Abstraktní systémy, jako je třeba dispozice u MG mi v tomhle přijdou šikovnější / uvěřitelnější - žádné teď do něj po dvacáté seknu obouručním mečem, ale popis toho, co se stalo, že je protivník náchylnější k prohře (chápu, že DrD 2 má obdobný systém, kvůli některým vlastnostem kritizovaný, ale v základu mi prostě vyhovuje).
Mno, myslím, že právě proto dělaly pro 3E jedy poškození do vlastností, které zdaleka tak vysoko nerostly, zatímco hp při svém nárůstu tak nějak držely krok s útoky, aby se tak tak dalo ustát kritický zásah, nebo dva nějakou lehčí zbraní od někoho, kdo s tím umí.
Kouzelník je s dýkou marný, protože je prostě neumětel. Damage pro běžné uživatele jako jsou zloději a válečníci na vyšších úrovních už není z ubohého 1k4 základu zbraně, ale z věcí jako sneak attack, weapon specialisation, a hlavně power attack. Je hezké když máš 200 hp, ale když dáváš rány za 45+ damage a nepřátelé také, tak už to tak horké není (nemluvě o tom že nad 50 damage se hází na Fort proti tomu, že umřeš na massive damage). Úrovňově mižší nepřátelé tě pak tak snadno nezabijí, ale to by mělo být v pořádku, protože se z hrozby přesouvají někam mezi potravu pro děla a dohání to počtem, po čemž následuje přesun mezi "Jde smrťák Joe, utíkejte!"