DenGrasse To nemyslíš vážně, že ne... já proti emočnímu hledisku nic moc nemám, klidně si přečtu knížky od ženských-ženských autorek, ale tohle je... prostě ujetý. Sorry ale HP FAKT neni emočně uvěřitelná postava, pokud ho nebudu považovat za emočního retarda, co knížka, to totální úlet. Tohle JKR fakt nedala.
Alek No, facku JKR dám kdykoliv rád, protože se nijak netajím tím že jako autorka stojí za h* a její úspěch je stejně zasloužený, jako vítězství frontmana Tokio hotel v anketě o nejkrásnější zpěvačku (vyhrál protože skupině typů na jednom velkym a úchylnym serveru přišlo, že nebude špatnej vtip ho zvolit - měl okolo 90% hlasů což odpovídalo několika milionům, protože, jak říká Sethi, "internety se rozhodly")
Druhak to je mířeno všem fandům HP který sou z něj naměkko.
Jako kritika postavy to je míněno jen napůl - ta postava se kritizuje sama, nemusim jí v tom ani pomáhat.
Argo: Přečetl jsem všech sedm knih, některé z nudy vícekrát. Vzhledem k vykradenosti a vzhledem k tomu že jsou celé strukturovány dle příruček pro začínající spisovatele odmítám připustit že by JKR měla jakýkoliv takto komplexní autorský záměr.
Ze stejného důvodu si nepřipouštím Dan Greasův argument o společnosti bojující s vlastní nadřazeností etc. - sledujeme-li vývoj této "společnosti" od první knihy dále, vidíme její krystalizaci, ve které spatřuji zřejmý vývoj od "udělám hezký pohádkovo-současný svět blízký dětem přes "trochu ho rozvinu". Vzhledem k tomu jak je ona společnost ukazovaná pochybuji o jakémkoliv jiném než povrchním záměru v jejím představení a hledání podobných věcí považuji za hledání významu v něčem, v čem žádný autorský význam původně není.
Rozvinutí postavy Brumbála v sedmé knize je jedním z mála světlých stránek série. Rozhodně bych to neinterpretoval jako "nedokonalost", spíše jako ukázání toho že cesta k velikosti vede mnohdy přes různé serpentiny (mimochodem si povšimněte takřka komunistické proměny Brumbála z ambiciózního, nadaného a charismatického leadera, který měl krůček k tomu být sám Voldemortem, k lidumilovi který dává všechen svůj potenciál ostatním. Nejsem zastáncem toho vidět v díle nutně autora, ale vzhledem k docela nízkému sociálnímu původu autorky, kdybych byl...)
Jinak Jerson má pravdu. Všimni si toho, že kdykoliv JKR prohlásila, že je v knize nějaký skrytý význam, tak to bylo AŽ POTÉ, co nějaký kritik nebo skupina fanoušků začala tento význam z knihy vykládat. Prostě vybírala z fandomu názory které se zdály být in pro autorku do které se stylizovala a převzala je za vlastní. Typicky například výklad Brumbálových homosexuálních sklonů.
Stejně tak odmítám, že by se Harry neprezentoval jako hrdina. Sice možná tvrdil, že to tak není, ale jeho chování naopak odpovídá chování někoho, kdo se za vyvoleného hrdinu považuje. Bez rozmyslu se stupidně vrhá do nebezpečí, která ohrožují i ostatní (výlet na ministerstvo za Voldemortem, odmítá počkat na příchod mocnějších čarodějů, v čestce odmítne Giny "pro její vlastní dobro" a mnohé další scény jasně ukazují že pokud autorka nechtěla aby se HP prezentoval jako hrdina, tak to nezvládla, protože se tak prezentuje svým chováním)